AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
16.911

Bilbarnstol till en 520d (F11)

Sida 2 av 2
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Köpte en GT på grund av precis det här som tråden handlar om...
so
17
sohl
520d touring -13
Jag har 2 bilbarnstolar i baksätet, 1 rättvänd med isofix vänster bak och en bakåtvänd highway II i mittensättet bak. lämnar bra med plats åt båda fram och det är helt OK att sitta höger bak i bilen.
XC
470
XC60
Rishög
Tidigare
F11 530d xDrive -14 LCI
F11 520d xDrive -14 LCI
F11 525d xDrive -12
Maxi-Cosi Pearl (?) iSize med family fix bas fungerar riktigt bra och är som en dröm att plock in och ut ur bilen då stol och bas är separerade. Dessutom kan man enkelt justera bältenas höjd samt lutning på stolen. Den gör också framsätet användbart och bekvämt utan att lillen sitter med knäna under hakan. Har haft stolar som man spänner fast med bälten också, och detta är ett enormt lyft. Dessutom har den inga skarpa detaljer på baksidan som över tiden skapar tryckmarken på stolen framför. Enda nackdelen är att de endast fungerar till barnet är 18 kg tungt, sen tvingas man köra med en stol som spänns fast med bälten innan man kan börja använda framåtvänd stol när barnen vuxit ytterligare.
Ch
103
Chester11
530xd -15 (F11)
118d -08 (E87)
Kan meddela att vi nu testat en längre runda (40 mil) och huvudet trillade inte fram en endaste gång. Benutrymme för barnet att växa i finns det gott om.
Det är lätt att vara kaxig om man är 175 med ett barn men om är som jag 197 med två barn (+ 1 labbe) så måste man titta på kompromisser (utan att göra avkall på säkerheten) utifrån de förutsättningar som finns.
ke
34
keroro
BMW 523i Touring -11
Spinner vidare på ämnet i trådet...

Är det någon som lyckats klämma in två bakåtvända på samma sida i en F11? Har sportstolarna om det komplicerar saken.

Jag har en Britax Multitech II och en Maxi Cosi Mobi XP, och bägge har ju "benet" som måste fällas ut helt. Läste i Maxi Cosins manual att om man har den i passagerarsätet så kan man faktiskt skippa benet om man låter stolen vila på instrumentbrädan. Vete tusan om jag vill riskera aluminiumpanelerna för detta...
Visa användare
148
prichardsson
Volvo XC90 D5-17
Nu har jag bytt ut våran BeSafe Izi Kid X3 mot en Klippan Triofix och det blev en stor skillnad med benutrymmet fram mot innan. Stolen rekommenderas!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.