|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Brorsan var här igår med sin 320d touring -11 manuell. Jag öppnade motorhuven o blev helt stum när jag såg att det inte var många saker som stämde mot mitt motorrum. Jag har en 320d touring automat -09. Det första jag reagera på var att motorkåpan är helt annorlunda min. Sedan så var det oljeservo på hans. Min är det elservo på? Mätstickan till oljan satt annorlunda på hans. Påfyllninglocket sitter annorlunda på hans etc etc. Jag har en gör det själv bok från Haynes o kollade där i. Hans motorutrymme ser mer ut som gamla M47T2 motorn. Hur fan kan detta komma sig. hans bil är e svensksåld 2011. Köt beggad av han från BMW i Stockholm. | |
|
Det var inte en 320d xDrive? De har vanlig hydraulisk servostyrning. Från och med mars 2010, då 320d fick 184hk, fick de fyrcylindriga dieselmotorerna ny motorkåpa. |
|
| Tja! Nej en vanlig 320d byggd 2010/11 | |
|
Såg det ut som på någon utav dessa två bilder? Länk Länk |
|
| Precis som den första! | |
| Lägg upp en bild på hur din bil ser ut under huven så finns det något att jämföra med. | |
| Min 320dA -08 ser precis ut som på första bilden, bortsett från den röda mojängen nere till höger, så det skulle vara konstigt om din LCI ser helt annorlunda ut... | |
| Sorry, gröna mojängen menar jag... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.