AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.714

Facelift E46 touring?

Funderar på det här med facelift och M-paket.
Vad är skillnaden på en -01, innan facelift och en -02 med facelift om BÅDA har M-paket.

///Micke
ji
224
jim 330 touring
BMW 118D F20 M-utrustad
här är en del förändringar

Länk

there can be only one
Facelift är enda skillnaden på en E46Limo med M Sportpaket II (kom 3/01) limo fanns till och med 2/01 med M Sportpaket I dock har jag inte kollat om det paketet fanns till Touring men knappa in en 2/01 touring på schwacke.de så kommer informationen upp. Stephan
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag vet inte skillanderna men undrar om hur dimljusena fram eventuellt skiljer sig?

Jag själv har runda på min touring utan M-paket (tyvärr) men har sett e46-touringar (som jag tror är äldre) med fyrkantiga dimljus - vet inte om dessa är utan M, med M-I eller M-II?

Vore kul om någon kunde hitta/göra en fotosajt med alla E-46-kombinationer - olika karosser och med och utan olika M-paketen.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
jo
100
jonasHelin
e38 740ia -96
m-tech 1 paketet har avlånga dimljus, 330 sedan och touring till 01 har dom standard.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Facelift
Länk
Pre facelift
Länk

Om man inte har M-paket så är Pre-facelift snyggare.
jo
100
jonasHelin
e38 740ia -96
det finns 2 st mtech 1 paket, cab å coupe har runda ljus och touring och sedan har avlånga ljus
wr
34
wrensher

320im T-04,CORVETTE C5,MUSTANG 69 CONV,HONDA RC51
kan det va en stcc edition?
Facelift med M-sportpaket II:
Länk
Länk

Pre-facelift med M-sportpaket I:
Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Stcc är en specialutgåva där m-paket, 18" och komfortpaket ingick. Alltså inget eget paket i sig.
Är väl inget annat som är speciellt med stcc?
Har för mig att STCC också hade ett speciellt avgassystem eller så var det bara slutburken som skiljde. Någon annan som kan bekräfta?
wr
34
wrensher

320im T-04,CORVETTE C5,MUSTANG 69 CONV,HONDA RC51
slutburken ja
Som jag misstänkte finns endast M-Sportpaket II till E46 Touring vilket kom 3/01 detsamma gäller Coupé/Cabrio. Vilket betyder att endast Limousine erbjöds med M-Sportpaket I.

Denna information finns för paketet om man väljer en 3/01 330i Touring

EUR 2.965,- Paket: Sport M II (touring) incl. sportliche Fahrwerksabstimmung, Aerodynamikpaket M II mit Nebelscheinwerfern, Leichtmetallräder mit Mischbereifung Doppelspeiche 68M, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Stoff-/Alcantara-Kombination "Laser", Shadow Line hochglänzend, M Lederlenkrad, Dachhimmel antrazith, Interieurleisten in Aluminium "Black Cube" und Blinkleuchten weiß, Einstiegsleisten mit M Emblem, M Fußstütze (Faherseite).

Stephan
Stephan735i: De paket som listas på sidan som du hänvisar till verkar inte överensstämma med vad som erbjöds i Sverige. Komfortpaketet anges inkludera PDC, men i Sverige var PDC ett separat tillval. Från något modellår ingick xenonstrålkastare i M-sportpaketet.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
gOry: Menar du verkligen allvar? Facelift är ju ett krav på E46... mkt snyggare.

/Jonas
gO
1.407
gOry
335i Touring
Mja jag tror nästan de, hade jag inte haft en med M-paket själv så hade jag nog nästan föredragit Pre facelift.. Tycker faceliften saknar lite attityd.
Chris; Hur menar du? Vilken årsmodell av E46 inkluderades xenon i M-paket här och gäller det alla motorer? Samt vad spelar komfortpaket för roll i denna frågeställning?

Frågan i denna tråd handlar om skillnader före och efter facelift och på schwacke visas när M-Sportpaket II kom och om M-Sportpaket I erbjöds till någon annan modell än Limo detta svarar schwacke på. Små skillnader i grundutrustning är knappast intressant i huvudfrågan.

Om du sitter på information så redovisa det, har du tillgång till extrautrustningslistor för olika årsmodeller?

Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.