|
|
|
|---|---|
|
Funderar på det här med facelift och M-paket. Vad är skillnaden på en -01, innan facelift och en -02 med facelift om BÅDA har M-paket. ///Micke | |
|
här är en del förändringar Länk there can be only one |
|
| Facelift är enda skillnaden på en E46Limo med M Sportpaket II (kom 3/01) limo fanns till och med 2/01 med M Sportpaket I dock har jag inte kollat om det paketet fanns till Touring men knappa in en 2/01 touring på schwacke.de så kommer informationen upp. Stephan | |
|
Jag vet inte skillanderna men undrar om hur dimljusena fram eventuellt skiljer sig? Jag själv har runda på min touring utan M-paket (tyvärr) men har sett e46-touringar (som jag tror är äldre) med fyrkantiga dimljus - vet inte om dessa är utan M, med M-I eller M-II? Vore kul om någon kunde hitta/göra en fotosajt med alla E-46-kombinationer - olika karosser och med och utan olika M-paketen. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| m-tech 1 paketet har avlånga dimljus, 330 sedan och touring till 01 har dom standard. | |
|
Facelift Länk Pre facelift Länk Om man inte har M-paket så är Pre-facelift snyggare. |
|
| det finns 2 st mtech 1 paket, cab å coupe har runda ljus och touring och sedan har avlånga ljus | |
| kan det va en stcc edition? | |
|
Facelift med M-sportpaket II: Länk Länk Pre-facelift med M-sportpaket I: Länk |
|
|
Stcc är en specialutgåva där m-paket, 18" och komfortpaket ingick. Alltså inget eget paket i sig. Är väl inget annat som är speciellt med stcc? |
|
| Har för mig att STCC också hade ett speciellt avgassystem eller så var det bara slutburken som skiljde. Någon annan som kan bekräfta? | |
| slutburken ja | |
|
Som jag misstänkte finns endast M-Sportpaket II till E46 Touring vilket kom 3/01 detsamma gäller Coupé/Cabrio. Vilket betyder att endast Limousine erbjöds med M-Sportpaket I. Denna information finns för paketet om man väljer en 3/01 330i Touring EUR 2.965,- Paket: Sport M II (touring) incl. sportliche Fahrwerksabstimmung, Aerodynamikpaket M II mit Nebelscheinwerfern, Leichtmetallräder mit Mischbereifung Doppelspeiche 68M, Sportsitze für Fahrer und Beifahrer, Stoff-/Alcantara-Kombination "Laser", Shadow Line hochglänzend, M Lederlenkrad, Dachhimmel antrazith, Interieurleisten in Aluminium "Black Cube" und Blinkleuchten weiß, Einstiegsleisten mit M Emblem, M Fußstütze (Faherseite). Stephan |
|
| Stephan735i: De paket som listas på sidan som du hänvisar till verkar inte överensstämma med vad som erbjöds i Sverige. Komfortpaketet anges inkludera PDC, men i Sverige var PDC ett separat tillval. Från något modellår ingick xenonstrålkastare i M-sportpaketet. | |
|
gOry: Menar du verkligen allvar? Facelift är ju ett krav på E46... mkt snyggare. /Jonas |
|
| Mja jag tror nästan de, hade jag inte haft en med M-paket själv så hade jag nog nästan föredragit Pre facelift.. Tycker faceliften saknar lite attityd. | |
|
Chris; Hur menar du? Vilken årsmodell av E46 inkluderades xenon i M-paket här och gäller det alla motorer? Samt vad spelar komfortpaket för roll i denna frågeställning? Frågan i denna tråd handlar om skillnader före och efter facelift och på schwacke visas när M-Sportpaket II kom och om M-Sportpaket I erbjöds till någon annan modell än Limo detta svarar schwacke på. Små skillnader i grundutrustning är knappast intressant i huvudfrågan. Om du sitter på information så redovisa det, har du tillgång till extrautrustningslistor för olika årsmodeller? Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.