|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Har haft en lysande airbaglampa, standard på dessa bilar. Bytte inredning, jag har en 97a och inredningen kom från en 03a, därav olika kontakter under sätena. Idag när jag slarvade ihop det och åkte iväg upptäckte jag att airbaglampa inte lyste illrött panelen, blev glad ändå tills jag stannade och startade om, lampan tänds inte när man slår på tändningen. Provade dra ur stolskontakten utan framgång, lampan är stendöd. Så, vad kan felet vara? Någon som har en aning? Har besiktnings 2a på lampan så måste hitta felet omgående! Mvh Rikard | |
| Kan en säkring ha gått? | |
|
Vad menar du med att det är standard på dessa bilar? Den kankse inte är kompatibel med din nya stol har du möjlighet att prova den gamla igen? |
|
| Det är (bland annat?) en annan sensormatta i passagerar-stolen i inredningen från -03, lär skilja fler komponenter, det är nog där ditt problem ligger... Nr 9 i Länk | |
|
Vad jag menar med standard är att en felaktig sensormatta är ett vanligt problem i dessa bilar. Jag tackar för nyttig information, jag ska strunta i den och sätta dit ett sådant motstånd som det finns mektips om här. Stolsvärmen fungerar iallafall :) Men, efter uppkoppling av stolen fungerar fortfarande inte lampan, ska iväg och hämta mätare senare och se om jag kan hitta något.. Kan jag ha bränt eventuell säkring vid inkoppling av felaktig matta? Eller är det själva styrboxen isåfall, men tycker ändå att lampan borde värna för fel i systemet? |
|
| Edit: var en 02:a inrednigen kom ifrån | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.