|
|
|
|---|---|
| Hejsan, har fått ett erbjudande om att köpa en fabriksny X3 2,0d som är av modelår 2012. Hur mycket billigare bör denna vara är om jag beställer motsvarande bil och då får modellår 2013? Hur mycket kommer det att skilja i inbytespris om 3 år? | |
| Har bilen varit i trafik än? | |
| Nej, de blir inregistrerade när jag tar ut (full längd på garanti etc). | |
| Vänta till januari att ta ut den. | |
|
Tror ni säljarna själva sänker priset på bilarna när vi får nytt år? Värt att vänta 1 månad till innan man köper bil? |
|
|
Du får nog bättre pris om du köper den innan årskiftet. Då dom har bonusar för hur många bilar dom säljer på 1 år eller bonus nivåer dom ska uppnå. Så chansen att pruta bra är bättre i december än januari. Rätta mig gärna om jag har fel. Men det är vad jag har hört iaf. Men räkna med ca 15.000 i skillnad på en årsmodell. Även om det borde vara när bilen är utagen som borde räknas tycker jag. Om det inte är någon skillnad mellen 12 o 13:orna då. |
|
| Jag har hört skillnad på ca 10kkr i skillnad per år - beror iofs på om det är större modifieringar som görs vid modellbytet. | |
| Tack för svaren, jag har letat efter info om skillnader mellan 2012 och 2013 men inte lyckats hitta något. Är det någon som vet/har en länk till info? | |
| Har inte läst om att det skulle vara några större skillnader mellan 12 och 13 på X3. Ibland kan vissa uppdateringar komma senare under året men det är inget som har flaggats. Får du en bra deal på 12:an så klipp till på den. Men räkna med en skillnad på 10kkr i inbyte om 3 år. | |
|
X1:an har precis nyligen fått en facelift. Det är bla mindre utseendemässiga ändringar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.