|
|
|
|---|---|
|
Tjena forumgänget! Har planer på att skaffa en 1-serie E87 diesel -08<. Självklart vill man ha bilen så perfekt som möjligt, vilket är svårt som begagnadköpare. Därför undrar jag om någon vet om det går att byta ut interiörlister (inlägg kring växelspak/"askkopp", dörrhandtag samt list framför passageraren) och hur mycket man kan tänkas punga ut för besväret? Är nämligen sugen på en välutrustad 118d -10 med skinn, nav, etc till vettigt pris, men bilen har ädelträinlägg (4A3) och jag skulle helst vilja byta till svart högglans (4AT). Ska ringa en BMW-handlare på måndag, men det kan vara intressant och höra om någon annan gjort något likande och jämföra priserna. :) | |
| Det är inga som problem med att byta ut listerna, men det är inte gratis. Räkna med många tusenlappar för nya lister. | |
|
kolfiber Länk there can be only one |
|
| har du bild på inredningen som den ser ut nu?? | |
|
Här kommer en "härlig" färgkombination. Spana i synnerhet in det skönt omatchande färgerna mellan dörrsida och dörrhandtag. Färgen på skinnet stör mig inte. Tvärt om, det ger en skön personlighet eller som tyskarna säger just nu "brown iz a fery hipp cålår right now". ;) Med svart pianolack (eller möjligtvis kolfiber som är föreslogs) så skulle jag kunna tänka mig att lägga ett bud på bilen. Kanske ... [URL=Länk |
|
|
Som nykomling på er vackra forum har jag lite problem med att lägga upp en bild i tråden. Länken blev också 100 % död. Här kommer en direktlänk av bilden istället: Länk |
|
|
Håller med, det där passade inte alls! Jag hade den bruna klädseln i min förra och den är jäkligt läcker i verkligheten, jag hade den i kombo med aluminium listerna. |
|
| man kan säkert hitta begagnade på mobile.de.. jag söker själv efter några.. kanske köper dina trälister om du säljer hehe | |
|
Varför var jag tvungen att kolla på bilden. Och jag som precis ska äta:) Blir nog snyggt med en annan list |
|
|
I upplysningssyfte kan jag meddela att lösa problemet hos BMW blev kostsammare än väntat. Gissade på omkring 6000 kr, men det officiella svaret blev 11.235 kr för delarna. Sedan tillkommer montering för 1.700 kr/h för montering. Sett att det finns rätt mycket att välja mellan på ebay.de men den bästa lösningen är nog att foliera delarna istället för att byta. Dock är det nu av akademisk karaktär. Fick precis fick reda på att bilen blivit såld. |
|
|
Hur kunde det bli så dyrt till1-serien? Jag beställde finslipad aluminiumlister till min X1 i efterhand. Kostade 6 900 kr. Då var det till fram/bakdörrar. Instrumentpanel samt runt växelspak. Urenkel montering som man kan göra själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.