|
|
|
|---|---|
| Tänkte om man kör med husvagn, känner nivåregleringen av det? lite luddigt skrivet i ins boken,om man ska ställa om darorn i bilen?? | |
|
Om den är helautomatisk så sköter den väl sig själv t ex om kultrycket ökar. mvh |
|
| Det är bara att hänga på husvagnen och sen ut och åka. Nivåregleringen ser jag inte som ett problem. Det är snarare motorn i din bil som är begränsningen. | |
| Beroende på hur tung husvagnen är, är det snarare motorn i din bil som är begränsningen. | |
|
läste nåt om punkterings censor när man kör med vagn, blanda nog ihop det!! har jag fel tro?? vart larm när jag bytte till dubbdäcken?? fick ställa om datorn sen okej,, så nu är de bara att gasa på,, har inte bytt förut, var dubb på när jag köpte bilen, men inga problem när jag satte på sommar sulorna. |
|
| Punkterings censorn ska initieras om vid varje skifte vinter/sommar som jag har förstått det. | |
| En korrekt lastad husvagn adderar ju bara "en passagerare" i vikt. | |
| Problemet är att den (passageraren) sitter längst bak på dragkroken ca 1 m bakom bakaxeln så en passagerare är inte riktigt sant | |
| Jovisst men baksätet är rätt nära bakaxeln jämfört med framaxel så det är ju ingen jätteskillnad. Eller om man lastar 400kg i bagaget. Nu kanske fem pers, full last OCH husvagn är ett rätt vanligt scenario iofs och då är nivåregleringen fantastiskt bra att ha. | |
|
Kapar tråden lite! Funkar de bra o dra husvagn me m-chassi utan nivåreglering? Har ju sedan. |
|
|
Dicka o: inga problem. Det är bara ett plus om den har m-chassi MvH Bmw 4-ever |
|
| Men ett minus att sakna nivåreglering. | |
|
Bara fördela lasten bra,så den inte blir för baktung bara. Nån som vet de nya reglerna om nya husvagn vikten för b-kort? Får dra 1500 totalvikt med min bil. |
|
|
peter78w . Förklara gärna varför det är ett + om den har m-chassi . Har jälv kört med så kallat m/sport-shassi och upplever det inte på något vis som något speciellt + . Man har längre fjädringsväg på ett vanlig chassi , vilket medför en mjukar gång och bättre fjädrings geometri överlag .och ett underede som man inte behöver vara rädd ta i Men klart kör man bara på plan asfalt så är det ju fint . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.