AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.925

Vad saknas i annonsen?

Har haft annons ute ett tag nu och det är många som kollat på den.
I skrivande stund 764 på den här Länk och 2613 på denna Länk
Endast ETT mail totalt där en kille ville ge 29, svarade att han får den för 34, hörde aldrig mer efter det.
Vad är fel? Är marknaden så sjukt kass nu eller är det just E39 som är iskall?

///Micke
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag tycker det ser bra ut med bilderna samt annonsen
Det enda jag kan tycka är att inredningsbilderna ser lite sunkiga ut.

Kanske skinnet blir lite väl blankt på bilderna ? brukar vara svårt att få bra interörbilder kanske du ska ta nya sådana ?

Mvh
Captain
Ja, tanken har slagit mig oxå. Är som du säger svårt att fota invändigt och denna årstiden, är det ju mörkt innan man hinner blinka och då blir bilderna som dom är, med blixt. Rätt kassa!

///Micke
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Tycker annonsen ser kanon ut, kanske lite lång/detaljerad för en brukskombi men bättre det än för kort. Trevlig utrustning och färgkombo!

En gissning är att manuella 525/530 med M-paket är mer eftertraktade.

Av någon anledning ligger den under BMW 5-serie Övriga och inte 525.
Kan det vara för att blocket indexeringen inte fattar vilken modell det är pga att du har skrivit 525iA?
Klart M-paket är trevligare men dom är ju oxå dubbelt så dyra.
Möjligt, men det förklarar ju ändå inte varför ingen hör av sig, många har ju uppenbarligen sett annonsen.

///Micke
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Hur länge har du försökt sälja den? Om den bara varit ute sedan den 17 nov får du nog lugna dig lite. Eller sänka priset.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Felet" har ingenting med annonsen i sig att göra tycker jag. Det är bara en svårsåld bil som befinner sig på en plats där det inte finns så många köpare.

För 34 skulle jag lätt köpa den som bruksbil om den befunnit sig närmare.

-------
//Lövet
E39 har väl varit kall ganska länge. Stort utbud och så är det en gammal modell. E61 har ju blivit billiga och har säkert tagit en del intresse från modellen också. De som prompt vill ha en E39 idag väljer väl antingen billigast möjliga bil eller någon specialversion som 540 6vxl med M-sport. Och så kikar de säkert på V70N eller liknande parallellt.

Att många tittar på annonsen säger inte så mycket mer än att internet har stark genomslagskraft om man vill synas :-)
Den har varit ute sedan början på november, den 17 sänkte jag priset.

///Micke
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
Vanligt folk fattar bara inte hur mycket bil för pengarna detta är!
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Håller med Grizzly, men kanske är tur också
Micke; Trotjänare låter inte roligt det vill jag inte läsa om min nya bil. Skriv vilka skavanker som finns nu sitter man bara och tänker vilken rishög. E39 går alldels utmärkt att sälja jag sålde pappas importerade 530i-01 för 69tkr (dock var den superfin med 200tkr i extrautrustning) tidigare i veckan hade även ett bra bud på fin 540i/6 E34 + 20tkr hade nog gått att göra mer pengar på den affären. Så med en mer informerande annons + en massa bilder (jag hade 79 extra på flickr) så bör den gå iväg. Köpare vill kunna lita på säljaren annars kan bilen vara osäljbar oavsett pris.

Fast nu har du en köpare om du bara kör upp den till sthlm för då köper ju Andreas den;).

Mvh Stephan
Lite intr kommentar att de med m-paket är dubbelt så dyra och andra ibland skriver att m-sport är bara bortkastade pengar. Fin bil, men du kanske ska lägga till en anledning varför den ska säljas efter ett år?
Vad är det för yttre skavanker? En bättre interörbild kan du säkert ta från baksätet.

/Anders
Visa användare
635
WGG
325i Touring (e91)
Jaguar F-type R
Håller med om att det inte är något större fel på annonsen som sådan. Över lag ger jag den en ren 4:a (på skala 1-5).

Om du är villig att släppa den för 34, är det ju en tanke att skriva ut det. "Den kostar här och nu 34.000 kr och inte en krona mindre. Take it or leave it".

Men det är kanske bara för att jag själv är "allergisk" mot "idoter" som sätter ett tokhögt pris från början. Ponera att jag vill köpa en E46 M3 (tanken har tidigare föresvävat mig). Så ser jag en fin, som jag tycker bör kosta ca 160 kkr. Men den annonseras för 220 kkr. En månad senare är den sänkt till skäliga 160 kkr med upplysning "sista chansen". Då ringer inte jag på den pga av att säljaren från början visat sig vara en idiot och sådana ska man undvika att göra affärer med, anser jag. Hade den däaremot från början legat ute för 170 kkr hade jag definitivt varit intresserad.

Innan ni toksågar mitt resonnemang, så betänk att vi alla är olika.

Fa
123
Falukorv
535i -86
518i -81
Volvo V90 -18
Volvo S70 -97
VW ID3 -25
Priset känns rimligt och det finns många annonser som är betydligt värre, men...

* Varför listar du utrustningen två gånger? Allt som står under "Stockholm Open innebär" är ju redan listat under "utrustning" högre upp i annonsen. Jag hade listat Stockholm O.E. utrustningen och sedan skrivit vad som finns utöver det. Ta bort utrustning som inte är utrustning, tex förberedd för CD-växlare eller halvljusautomatik. Sånt gör varken från eller till, inget som avgör om det blir affär eller ej.

* Citat: "Finns såklart en del skavanker exteriört men interiört är bilen riktigt fin!" I mina öron låter det som om det finns mer skavanker exteriört än vad som är normalt för årsmodell och mil. Är det så, skriv vad det är, länka gärna till en bild om det är fråga om någon buckla eller rost eller liknande.

* Slopa bilden på nycklar och servicebok och motorrummet, ta ett par på bilens utsida istället. Lite mörk inredningsbild.

* Länka till AutoPower eller annan sida där du kan ladda upp fler bilder.

Lycka till med försäljningen!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Inget fel med den annosen. Bara att vänta på rätt köpare.
Man ska inte ropa hej innan man är över bron men det verkar som att bilen går till Köping i morgon kväll....

///Micke
Hehe, visade sig att den var en person som sett denna tråden.
Bilen är därmed såld! :-)
Tack för era åsikter, ska ha med mig dom till nästa annons!

///Micke
Det lönar sig alltså med ett reklaminlägg på autopower.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.