|
|
|
|---|---|
| som frågan lyder. Är 195 cm lång , med två barn i stolar bak. Var inne på XC70 (mycket för pengarna just nu) men den har jag valt bort. känns för gammal och liten. Antingen A6 med Sport edition och drag. Eller 520 CEdition. Med drag, skinnratt, utökad instrument eller vad det heter?, kanske något mer går in! känns som att jag med min längd sitter bättre i en BMW standardstol än audis sportstol men audins stol är snyggare! är heller inte van vid bmw:s inredning och menyer. Hör att många tycker a6 är lättare att köra och bättre köregenskaper. | |
|
Är inte BMW:s sportstol aktuell då? Detta tycker jag är en smakfråga som du lättast avgör själv, provkör dem och se vilken du föredrar. Jag har lite svårt för Audis senaste A6, utseendemässigt. På tok för lite har hänt jämfört med den som kom sommaren 2004. Vad är det för effekt i A6:an? __________ Mvh Grelle |
|
| sprotolen går ju bara att ta med halvläder och då blir det aldeles för dyrt. | |
|
Körmässigt är det viktigt att du själv provar och bildar dig en egen uppfattning tycker jag. Personligen gillar jag BMW framför Audi då jag tycker Audibilarna alltid har upplevts som tunga i nosen och inte särskilt alerta, oavsett hur mycket uppdateringar som gjorts (räknar inte med S4/RS4 etc här). Nuvarande 5-serien har å andra sidan blivit mer pösig och mindre alert jmf med tidigare och samtidigt har ju Audin blivit mer pigg i styrningen så jag tror skillnaderna är mindre idag. Min fru har en faceliftad A4 som tjänstebil och jmf med BMWs menyer i min X3 känns Audin som en gammal Nokiatelefon i jämförelse, gillar den inte alls. Men det är kanske en vanesak? |
|
|
Med 195 cm och 2 barn i stolar är nog XC70 den bästa ur storlekssynpunkt. Jag vågar nog lova att du har betydligt större innerutrymmen i volvon än i både Audi och BMW. Jag bytte bort en 2009 XC70 mot min nuvarande e61 och volvon var betydligt större i såväl kupe som baggage. Nu har jag ju komfortstolarna i e61:an men inte ens babyskyddet ryms bakom mig i BMW:n om jag vill sitta skönt. (191 cm). Sen är inte XC70 en dålig bil och personligen hade jag hellre valt den än Audi. Med XC70 får du ju väldigt mycket utrustning i jämförelse med BMW och Audi. Personligen hade jag hellre valt en hyffsat fullutrustad XC70 (4wd) med betydligt större motor än en snikutrustad BMW eller Audi. Men det är en högst personlig åsikt då jag anser att en femma skall ha både mycket utrustning och stor motor. Audin går bort i alla väder =) Lycka till med valet, hoppas jag inte satte för mycket griller i huvet på dig. BAccala |
|
|
Jag vet inte riktigt om jag håller med. Även om Volvon är mer praktisk och har bättre standardstolar än både Audi o BMW så uppfattade jag baksätet som riktigt dåligt i Volvon. Man sitter högt i Volvos baksäte men benutrymmet är inget vidare tycker jag. Exempelvis kunde vi inte ha bakvända barnstolar och sedan ha en vuxen (190cm) sittandes framför. Sen är det inte så stor skillnad i prestanda IRL mellan 520d och XC70 D5 trots att Volvon har mer effekt. |
|
|
Jag har en A6 2,0tdi -12 och är mycket nöjd med bilen. Min är iofs en sedan, men kupéutrymmet är det samma som i avanten. Benutrymmet i baksätet är minst 5cm större i A6an än i V70, men man sitter lägre. F10 med standardstolar är även den något mindre, och med sport lr komforstolar fram försvinner ytterliggare värdefulla cm. Motorn är på 177hk och räcker långt. Upplever den som piggare än min förra 525dT 197hk. Bränsleförbrukningen är löjligt låg. Att få den att dra över 0,6 bl.körning är för mig omöjligt. Motorväg i 120, visar färddatorn runt 0,5. Väguppträdandet (styrning & fjädring) är "sportigare" än F10 med standardchassie, men BMWn är skönare att åka i. Något lägre buller från motor/vind/däck och mjukare och skönare fjädring. mvh |
|
| Jag ångrar själv at jag inte tog en billig snålbil som tjänstebil och köpte en rikig bensin-bmw privat. Men som sagt du kanske inte sitter bekvämt i en sån :) | |
|
Jag har en 520dT -13 som förmåns bil nu och den fungerar kanon, överraskande bra tryck i motorn, jag är ändå van vid 535dT. Förutom m-sport, aut baklucka (ett måste i detta skitiga land just nu) ambient light, sport aut (måste). Väldigt trevlig komfortbil med bra utrymmen. /Anders |
|
| Samma uppfattning som jag har fått .......5-serie och A6 är likvärdiga och det känns som att det är minst 5cm bättre benutrymme bak än xc70:n Lastmässigt funkar alla 3 för mina behov så det är inte prioriterat. Dessutom är volvon ju svagare, + 2sek 0-100. även + 0,2 i förbrukning.....men visst en fin bil för pengarna....är dock även rädd att den kommer att kännas gammal om det kommer en facelift eller en helt nu slutet 2013 | |
| Om priset var det samma på A6 och F10, skulle jag välja BMWn. Men så var inte fallet för mig. Det skillde 30-40', och så mycket är inte BMWn värd. | |
|
Volvon är ju större än än F11, jag bytte för ett år sedan och höll på att få en chock när barnvagen precis gick att kila in. I volvon skramlar den runt åt alla håll. Titta på bilarna själv, jag tycker F11 liger långt framför A6 som jag tycker blivit plastigare interiört för varje generation. Gillar man at köra och valet står mellan FWD A6 och en F11 är ju det lätt att välja. Att sen nya A6 är närmast identisk med gamla modellen är ju inte skoj. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.