|
|
|
|---|---|
|
Bilen började låta illa när jag svängde, så jag hissade upp bilen och gungade på däcket och kände att det "glappade" och fick se detta. Vad är det jag behöver byta? Vet inte om jag måste byta hjullagret också, eftersom det viner en hel del när jag kör mellan 80 - 120. Eller kan det vara något annat? De va svårt att känna och hjullagret va glappt eftersom styrleden verkade rätt trött. Är inte så hemma på det här :/ Tacksam för svar [code]Länk | |
|
Dy behöver byta styrleden, finns billigt och snabbt här: Länk Ny damask och tillhörande klämmor (nummer 2, 3 och 4 här: Länk ) får du nog köpa på BMW. Det är inte svårt att byta, förutom att få loss den från navet. Jag bankade in en gaffel framifrån, då kom den ut lätt. Men det är lätt att skada bromsskölden. Det borde gå bra med en stor avdragare. Änden mot styrväxeln har vanlig högergänga och dras loss med en 32mm nyckel alt. stor skiftnyckel. På min var det inga problem att få loss den, men det lät lite obehagligt (knakar i styrväxeln men det ska inte vara någon fara, bara att skruva). Sedan är det förstås en hjulinställning som gäller. ___ Min bil: Länk |
|
|
Förresten - åtdragningsmoment mot styrväxeln är 71 Nm. ___ Min bil: Länk |
|
|
Ser att du kan köpa artikel 08-60682 på Mekonomen för 406:- om du inte behöver byta hela. Då är bytet väldigt snabbt gjort. Gå in i deras webkatalog och klicka Framvagn -> Styrstag vä/hö. ___ Min bil: Länk |
|
|
Okej, tack så otroligt mycket för din hjälp. Får hissa upp bilen igen och kolla om jag behöver byta hela vägen eller eller inte. Tack ännu en gång :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.