|
|
|
|---|---|
|
Klarar jag av att byta denna kontakt själv? Nummer 15 på sprängskissen. Länk // Philip | |
|
Är det jorden som glappar/har smält? Dra en separat jordkabel till jordplattan på lamphållaren! Borde inte vara så svårt att byta kontakten annars, bara man får ur stiften... |
|
| Ja, precis det felet. Såg att man kunde göra så också. | |
|
Detta är rätt så vanligt eller. Har samma på en bil i familjen. Vad händer? Glappar lite och blir varmt eller vad? Någon som lagat det lite snyggare än genom den föreslagna extra kabel dragen till jordplattan? |
|
| Min glappade också förut. Såg ut som om ena stiftet rostat sönder. Jag tog en tång och böjde till själva stiftet nån millimeter. Nu har den funkat klockrent i över en månad. | |
|
Jordstiftet på vår vår bil var nästan helt borta. Plasten i skarvdonet helt söndersmält kring jordkontakten. Fixat ikväll med separat kabel till jordplattan som Ljungstrand rekommenderade. Tack för tipset. |
|
|
Jordstiftet på vår vår bil var nästan helt borta. Plasten i skarvdonet helt söndersmält kring jordkontakten. Fixat ikväll med separat kabel till jordplattan som Ljungstrand rekommenderade. Tack för tipset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.