|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Dåligt att den svenska rapporten bara nämner salvage titeln när bilen tydligt har "08/14/2008 Damage Report TOTAL LOSS VEHICLE" i USA rapporten. ------- //Lövet |
|
|
Har inte blandat ihop nått, Förklarat att ja tycker det är fel att hänga ut nån bara då vi inte vet nått om fordonet är det fel? Är det att vara kaxig? Klart som f-n man skall varna för skumma annonser/bilar! |
|
|
Vi vet att bilen är krockad så hårt att reparationen kostade mer än 75% av bilens värde. Har du någon förståelse vad Carfax är? ------- //Lövet |
|
|
Men vad i hela h******** är de ni inte fattar??? Har aldrig nämnt nått om att den där carfaxen!! Läs allt!!! Nån har tidigare nämnt att det innebär UPP till 75% av bilens värde kan den vara reparerad för om den skall få den titeln, har aldrig ifrågasatt det! Och sedan har ja bara påpekat att en liten skada kan bli dyr skada! |
|
|
Okej, om vi tar det lite piano här. Det vi vet är att den har haft skador över 75% av bilens värde, år 2008. Vilket betyder mer än 200 000 kr. Det behövs en ganska stor smäll för det och det kan vi nog alla vara överens om. Sen har ingen direkt fokuserat på att den skulle vara fusklagad och rubriken som antydde mätarskruvning har ändrats. Micke, inte UPP, ÖVER, upp till 75%. Upp till betyder ju 0-75% av bilens pris, över innebär 75%+ __________ Mvh Grelle |
|
|
Grelle: Äntligen nån som kan skriva bra! En smäll som innefattar ca 200k är en rejäl smäll det håller ja med om :) Det där med UPP till 75% / ÖVER 75% förstår ju vad de betyder :) men Marin skrev så här: "Att bli påbackad är inte riktigt samma sak som total loss (rep.kost >75% av bilens värde)" Och där med > tecknet betyder väl UPP till? :) därför ja givetvis trott det var UPP till men nu får ja gå på ÖVER :) jag har väl fel som vanligt???? Tack för mej :) |
|
|
Jepp, "fel som vanligt". Check. ">" Betyder "mer än..." Tillbaks till skolbänken ;-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Länk Som sagt brukar de bilar som passerar Litauen till Sverige se ut så här när dom lämnar USA och dyker upp "som nya" här. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Lider lite med ägaren här, tror att jag sett bilen stå parkerad och den ser välvårdad ut. Men vad hjälper det, nu står han där men en mycket svårsåld bil med den historiken och lär få ge bort den för att bli av med den. Men så är det, det gäller att kolla upp allt innan köpet. Såg att den låg på garaget med. Länk |
|
|
Tyvärr är det nog oftast unga naiva killar som köper med hjärtat och inte med hjärnan Som blir sittande med dessa bilar handlar det om en import så ska man kolla både en och två gånger extra när det gäller USA importer så hade jag aldrig vågat köpa utan carfax |
|
| Nån som varit i kontakt med ägaren? Hade varit intressant och höra hans åsikt. | |
| Denna har faktist sålts via "Bavariaterminalen AB" (Borgs Bil Vällingby) 20090818 Så den borde väl inte vara alltför dåligt reparerad..? | |
|
Mick3 har ju inte gjort någon succe i tråden hittills, inte många rätt... Information är alltid bra, jag hade definitivt velat veta om bilen jag är intresserad av varit allvarligt krockad om jag var spekulant. Denna tycks vara reparerad i Sverige? |
|
|
Problemet med dessa USA importerade lik är att det i 99% av annonserna inte nämns nånting om att den har haft en Salvage/total loss/ Title när den exporterades och sedan lagades till "nyskick" i Litauen(oftast). Skulle säljaren skriva det i annonsen tycker jag det är fair. |
|
|
Här har ni den stackaren som kommer köpa den här bilen! ringde de bara för skojskull och sa att jag var intresserad, sen visade jag de carfax rapport, säljaren stammade ok..okej umm och la på. riktiga skojare linus bil!! |
|
|
Kollade lite på M3 cab och hittade denna, Snygg bil dock så verkar denna vara krockad och lagad... och importerad från USA! Länk Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.