AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
6.488

tänkte köpa biltemas agm batteri till x5an.

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Tjena

Vad tror ni om detta batteri.
Det här ju även 4 års garanti.

Mvh
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
När man köper batterier brukar man få vad man betalar för oftast.
Personligen skull jag hellre handla ett från Batterilagret.se
De batterierna brukar vara bra i tester straxt under Varta och Exide/Tudor.
Under normala temperaturförhållanden spelar det ingen större roll, det är när tempen börjar sjunka nedåt under -15-20C som skillnaderna på kvalitet visar sig.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Kolla med SGA Dom kan ha bra priser : Länk
gr
350
grizzly
F11 BMW 530dM Xdrive Touring -15
Porsche 996 Carrera 4S -02
Nissan Qashqai -17
När batteribyte blir aktuellt för mig blir det BMW original om det finns att få tag i. Båda mina bilar har originalbatteri, E39 12000 mil, E46 22000 mil. Bra kvalitet!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Någon som har koll på vilket fabrikat som är "BMW original"? Min far hade ett Varta i sin Volvo i 14 år. Aldrig underhållsladdat en enda gång.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Överväger även att köpa ett exide från tyskland... :P

Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Länk
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
Skit i bmw-originalbatterier. Du får betala en bra slant för att där sitter ett bmw klistermärke på det.. Gå till ett företag som säljer batterier, och fråga vilken storlek du ska ha. Köp sen ett bra märke som Exide eller Varta.
Och glöm det där med agm batterier, det betyder inte att de är ett dugg bättre än "vanliga".

-------
Min bil suger inte...
-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Vad gäller AGM batterier så har man naturligtvis utvecklat dessa för att "vanliga" batterier var alldeles för bra och man behövde något som var sämre...
ol
161
olve
535D -07 LCI
skicka efter från England,kvalite med bra priser.Länk
Skickade efter till min hoj, halva priset mot sverige,snabb leverans
Hej!
Har använt Biltemas batteri i flera bilar (525, 540, X5, Audi A4, VW Lupo) har aldrig strulat.
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Olve: riktigt grym länk! Grymma priser! Blir nog ett Länk

Tack!
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Fick svar från den engelska sidan och dom fick inte skicka det batteriet utanför UK!

SKIT! haha
Si
1.525
Simon76
G21 320dTA -22
-Martin-,
Det skadar inte att veta vad man pratar om innan man är sarkastisk!
Ditt påstående är ungefär som att säga "Man behöver inte bygga några båtar när det redan finns bilar"..
Men i verkligheten så är det ju så att bilar körs på land, och båtar på vatten.
Det är likadant med batterier. Vissa är framtagna för att klara av att starta en bil, medans andra är framtagna för att sitta i maskiner så som en markvibrator ell liknande. Andra är kanske framtagna för att klara av laddas och djupurladdas många cykler. Det betyder ju inte att de är bättre på att starta bilen.

-------
Min bil suger inte...
ol
161
olve
535D -07 LCI
Steroid,märkligt att dom inte kunde skicka bilbatteri när det gick alldeles utmärkt med batteri till mc,
Visa användare
426
Steroid_X5_4.8IS
Bmw X5 4.8IS -05

Mitsibishi Pajero -92
Olve: Ja visst är det och riktigt synd!

fick detta som svar:

Thanks for your email.

Unfortunately we are unable to ship this outside the UK

Sorry,

Regards,

Debbie Birch.
-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
@Simon76: Sarkasm brukar vara ett jättebra medel mot direkt nonchalans och snabbt urhasplade okunskaper. :)

Många gör det klassiska misstaget att inte sätta sig in hela problemställningen kring en produkt, i det här fallet varför AGM-batterier utvecklats. Moderna bilar har betydligt mer elektronik och förbrukar därmed mer ström en tidigare. Detta i kombination med att många kör korta sträckor utsätter batterier för mer stress (dvs djupurladdningar). Den sulfatering som bildas i den gamla sortens "vätske-batterier" hamnar i större grad längst ner på elektroderna och batteriet "äts upp" nerifrån skulle man kunna säga. Denna ojämna degradering finns ingen rekonditionering som biter på. Det man ta upp som AGM-batteriernas nackdel är att de inte kan verka inom att så stort tempområde, men det har ju BMW löst genom att placera batteriet längst ner i skuffen.

Källa för den intresserade: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.