|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Har sedan drygt 6 månader försökt sälja min Saab 9-3 1,8t SC 2006, men det verkar kört. Varje gång jag annonserat den ha jag satt lägst pris på blocket järmför med likvärdiga bilar. I våras hörde åtminstone skambudarna av sig, nu är det heldött. Den har bara gått 9300 mil och är i mycket fint skick för sin ålder. Finns inte ett dörruppslag eller synlig repa, men vad hjälper det när ingen ens kommer och kollar på bilen. Ligger ute för 69' men kommer snart att sänka priset, frågan är om det hjälper. Någon här som lyckats sälja en Saab nyligen? Jag behöver alla tips jag kan få. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre | |
| Tja du får en -05 som gått 10-11000 mil för 50' så varför ge 15-20' mer för din? För 70' finns många andra märken att välja på med stabilare/attraktivare framtid än Saab... Priset är helt enkelt för högt! | |
| Röd kan vara svårsåld tyvärr, Prova med 63000 | |
| + sätt ut telefonnr i annonsen.. | |
|
Tack för svaren. Visst ligger jag antagligen för högt i pris, men frågan är hur mycket för högt? Bilpriser.se värderar den till 68 900 - 76 900, men eftersom det är inte är något intresse alls för bilen så lär en sänkning till tex 63 inte ha någon effekt. De som vore beredda att betala 60 eller mer borde hört av sig redan. Den billigaste 9-3 1,8t SC på blocket är ute för 52, men då rullat 20’ mil. Verkar som skick och miltal inte har någon större inverkan på priset. Nackdelen med min bil är att drag saknas samt möjligtvis att den är röd. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
Karl-Hilding |
Ingen nackdel med att den är röd. Tvärtom. Men ta lite fler bilder. Och har du inga bilder med sommardäcken. Plåtfälgarna drar ner hela intrycket. Ny annons, 64´, nya och fler bilder och i värsta fall ställ sommarhjulen framför plåtisarna. |
|
Tyvärr ser inte svarta plåtfälgar speciellt tilltalande ut. Sen finns det ju andra likvärdiga objekt för samma pengar, även på bilfirmor... MVH Christofer |
|
| Varför tjafsa om 7-6K? Är det inte bättre att bara sälja den om någon bjuder runt 60´ när den uppenbarligen är svårsåld. | |
Karl-Hilding |
Amli: Är det någon som bjudit 60´? |
|
Tror också priset är väl högt. SAAB-bilar är nog stendöda på marknaden om man inte pratar rena "fyndpriserna". Prova att sätta ut den för 59k, då hamnar du psykologiskt under 60k. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag kollar mycket på saab och satt en budget på 50k. Du ligger lite dyrt för en 06:a |
|
|
OK, jag hör vad ni säger....får sänka till 59 och se om något händer. Dock verkar det som många andra 9-3or som annonseras till samma eller högre pris blir sålda. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Nja, följde 93 ett tag och många försvann för att sen dyka upp en- två månader senare igen. Som sagts innan så är saab väldigt svår att sälja nu. Man får nog räkna med att släppa den billigt. | |
|
Hej , jag sålde min 9-3 SC för ca 3 månader sedan , fick 72 för den även fast den va värderad till runt 90-100tusen och den billigaste i landet efter min låg på 89! Jag hade en 2.0T fulltrycksturbo alltså på 210hk från -06 som va fullsmetad med utrustning typ navi,skinn,xenon m.m Saab verkar vara en svårsåld bil just nu överallt i Sverige förutom hos mig (Trollhättan) så jag hade bara tagit så bra bilder som bara går , inte skriva för mycket skit i annonsen utan bara det som är värt att veta(typ airbag, vem fan har inte det i bil idag?) och sen lägga ut en ny annons med ett pris som slutar på 3900,4900,5900,7900 Aah du fattar :) Byten kanske är nödvändigt att ta , kanske är lättare att sälja ? Hoppas allt går bra med försäljningen , jag ska sälja en eclipse -00a så jag sitter i samma sits ;) |
|
|
Karl-Hilding: Jag läste TS inlägg fel... Fick det till att vissa som var beredda att betala 60´hade hört av sig. Fel av mig... Finns det någon länk till bilen i fråga? |
|
| Jag sålde nyligen en 9-3 SC 2009 med 7600 mil på mätaren. Det var den mest lättsålda bil jag haft. (Fick 114k) för den efter bara några veckor. Bilen var dock välutrustad med skinn, automat, bose, drag, pdc, samt motorvärmare. | |
|
Har nu sänkt priset till 59 900, Länk men inte en enda spekulant har anmält sig. Verkar som denna bil kommer att följa mig till graven, såvida jag inte ger bort den. Tog denna bil som inbyte när jag var tvungen att sälja min 320dt-10 för 1,5 år sedan, blev inte så bra affär. Den bilen är f.ö. också på blocket Länk , och han verkar också haft svårt att sälja den. Verkar inte lätt att sälja beg bil för tillfället.... --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
Har du inga original hjulsidor? Den ser mycket snoffsigare ut med sådana eller ännu hellre ta dig tiden att byta till sommarhjul åtminstone på ena sidan och ta nya bilder om du inte redan har bilder med sommarhjul vill säga. Som du skriver i denna tråd samt kommentaren om med marginal billigaste på blocket signalerar desperation vilket möjliga köpare märker. Det är inge bra alls och gör att du i bästa fall får skambud i sämsta fall får begravas in den:). Varför är den avställd sedan augusti? Det är en god idé att åka och besikta den så den är besiktad till och med mar-2014. Bilen är spärrad på garaget av någon anledning, varför? Dessa frågor kommer en seriös spekulant undra över och min erfarenhet säger mig att spekulanter vill ha så få frågetecken som möjligt och här är det en hel massa... Gör en ny annons utan sänkt pris och sätt 59tkr eller 60tkr det är bara handlare som håller på med 59900kr det ser bättre ut samt det där med airbags du har minst 2st sidoairbags möjligen ännu fler så att skriva förar/passagerar ser märkligt ut är sidoairbagsen borta? Nu är jag mycket petig in i minsta detalj men är man det slipper man HELT alla skambud eller märkliga byten om sommarstuga på Åland, flygande mattor eller vad nu folk blir erbjudna. Jag har enbart haft seriösa spekulanter på de bilar jag sålt. Mvh Stephan |
|
|
Jag undrar varför du inte följer de tips och råd du får här? Bilen står fortfarande på vinterfälgarna och du har inte adderat någon ytterligare bild på exempelvis inredningen. Jag tror det är avgörande, varför jag tror så beror på att jag satt i en liknande situation en gång och frågade samt följde råden härifrån, bland annat nya och fler bilder. Pang så dök flera intressenter upp och bilen försvann utan en krona i prut. Tror inte det var någon slump då folk helt plötsligt började ringa efter att de nya bilderna kommit upp. Personligen tycker jag din annons ser tråkig ut även om bilen säkert är jättebra och fin. Men om jag letade efter en sådan vagn så är det inte det nog inte troligt att den hamnat på min shortlist då andra faktiskt lyckas presentera sina bilar betydligt mer smakfullt. Nu räcker det iofs med ett samtal från rätt person, så lycka till. |
|
| Bilderna på bilen du länkar till är borttagna av administratör.... | |
|
Tack för era tips o råd. Jag följde ett råd iaf, sänkte priset :) Med tanke på avsaknad på respons på annonsen är det tydligen viktigare att ha bra bilder och bättre utformad annons. Ett problem i sammanhanget är att jag för tillfället befinner mig ganska långt från bilen och ta nya bilder är inte det lättaste. Har uppdaterat bilen på garaget.org så fler bilder kommer inom kort. Låter annonsen vara kvar en vecka till, sen får bilen stå tills jag har bättre tid och möjlighet att utforma en bättre annons. --- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.