|
|
|
|---|---|
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
nu när det var lite kallare igår så känns bakluckan mycket trögare och den ena gasdämparen till bakluckan hakar liksom upp sig. Tar man då i lite mer för att öppna så går luckan (trögt) upp med en ljudlig smäll från dämparen. Nån annan med liknande problem? |
|
Ett vanligt fel på E61, tror det står om det i begagnatguiden. BMW byter till dämpare av samma sort så problemet kvarstår. Har hört att det finns bättre att köpa, om någon vet så skriv var jag kan köpa dem. Se upp så du inte för luckan i huvudet när det är kallt ute. /Rikard |
|
|
Har visserligen en -06 och har samma fel. På min är det spiralfjädern som smäller mot plasten. |
|
|
Hallå alla, Är felet med trasiga gasfjädrar i bakluckan något som BMW lagar som goodwill? /Fitch |
|
| Min gör likadant när det är kallt. Var kan man hitta bättre gasfjädrar tro? Luckan är ganska tung både att öppna och stänga, även när det är varmare ute. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.