|
|
|
|---|---|
|
Hej gott folk!! Har bytt packningen trasig! Och tätningarna till tändstiften va helt sönder torkade! Så 2 stift badade i olja. Försökte göra rent så mkt innan jag bytte stiften. Nu när allt är klart = 500varv tomgång , känns som den går på 5 burkar.. Och blå ryker vid gaspådrag! Blir ett jäkla moln.. Vad kan de nu vara??? Va inte så före :/ | |
| kanskenågontändspolesomgåttsönderdufårnoggöraenfelkodsavsläsning. | |
|
Jonas ;)))) |
|
|
Ok. Du tror det är det som hänt? Tack så jätte mycket!! |
|
|
Är väl inte konstigt om stiften badade i olja som då rann ner i cylinder/ar när du böt stift.Kör en sväng så ordnar det sig. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Samma problem när jag bytte på min :-) Olja som rann ner i cylinderna när jag skruvade ut tändstiften så det är bara att köra en tur och blåsa ut skiten. |
|
| Ops trucker var mycke snabbare att skriva än mig ;-) | |
|
Vart ute och kört som fab.. Men det håller isig med bollmandet! Är som en rök maskin. Och går piss ! |
|
|
Kört som fan... |
|
|
Kan de va nå med vevhus ventilationen? Inga felkoder.. Jävla helvetes drygt! |
|
|
Hej, det är ju vanligt att ventilkåpspackningen går om det är fel på vevhusventialtionen pga att det blir övertryck i motorn. //Lars |
|
|
Tack lars! Bara ut och börja skruva då! =) |
|
|
Går bara på 5 cylindrar prövat ny tändspole utan resultat.. Även lite olja på kolven :( topp packningen? |
|
|
hur andars bilen när du drar upp oljestickan eller öppna oljepåfyllningen? Det ska vara ett litet undertryck då. Nu går din bil inte riktigt men om tomgången bruka bli orolig också. Ser oljan ut som smällt vaniljglass? |
|
|
Oljan är inte vit.. Kan vara sprucken packning vid nån olje kanal? |
|
|
Hm men då borde den fortfarande andas ut massa övertryck ur oljepåfyllningen. Hm man kommer ju inte precis in o kunna rengöra i cylindern. Retligt när det trollar lite sådär för en. |
|
|
Nu har jag öppnat olje locket på tomgång.. Och det ryker lite och flåsar på ganska mycket ... |
|
| Ett hett tips är att suga ur oljan, gjorde det på min. När jag bytte senast | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.