|
|
|
|---|---|
|
syrran har en 316 från 1997, den klarade besiktningen utan problem...FÖRUTOM att krockkuddelampan lös. så nu måste hon fixa det,och sen ombesikta. den har lyst flera år, hur lätt/svår är den att fixa? kostar det mycket? | |
| Koppla upp den på testdator, troligtvis sensormatta under nån stol//M | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sensormatta finns ENBART om det finns passageraairbag och sitter i passagerarstolen iså fall. Som ovan du måste koppla upp den mot en dator för att få reda på var felet ligger. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Nyligen när jag plockade lös mitt baksäte på 325an så hittade jag en airbagsensor där. vet inte om det är samma på 316 | |
| Från och med februari i år har Bilprovning fått direktiv att bla. kontrollera krockkudde-indikering och stöldskydd,det är därför många som nu har fått en 2:a fast lampan har lyst i många år... | |
|
Ibland kan det räcka med att läsa av felkoden och radera den, det borde någon här på forumet kunna hjälpa till med. När jag raderade min så höll den sig släckt nästan ett år för att mer och mer bli frekvent. Jag ska byta släpringen på min. |
|
| tack för all hjälp,vi åkte till en verkstad och frågade vad som kunde ligga bakom,och dom ska fixa det nu :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.