AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.459

Sveriges mest utrustade E60?!

Sida 2 av 2
Martin; Enligt Schwacke fanns inte Dynamic Drive och Aktiv styrning till XDrive kikar man på en 525dA RWD så kommer båda två upp som tillval så det är fortfarande lycka:)

Helt rätt att satsa på en F10 Martin har du span på någon?

Angående F11 550iAT så gäller det inte vara alltför kräsen och helst acceptera en Alpina.

Stephan
Haha Ulf, vi får väl se vem som hinner först! ;-)
Vad är det som skiljer på en Alpina mer än bara utseende och lite styling ? Är de dyrare i service ? Dyrare i försäkring ?
Kollade just på mobile.de, de ser ju ut som M5:or ! Ser DYRT ut att underhålla och försäkra.
Lämnar dessa till Ulf så siktar jag på en vanlig istället som kanske saknar någon utrustningsdetalj men är överkomliga....
för den som letar import 535d F11 kan jag rekommendera den här åf där jag köpte min förra F11 535d. Ex vis den här är ju väldigt välutrustad och till bra pengar (cirka 525 tkr) hemma regad. Väldigt mkt bil för de pengarna tycker jag.
Länk

Fin bil Stephan! Synd bara den saknade M-sport :-) Lucka gillar jag också men har nu vant mig utan men saknar panorama framförallt när det är X5 eller Touring.

/Anders
och den här var ju ännu vassare Länk

/Anders
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Stephan. Glömde att din var en kryss-drive.

Ja, det ligger en svart II ute på mobile för 49600eur, dock så saknar den nappa.

Men jag hinner inte göra slag i saken före nyår, dessutom har jag inte bestämt mig för om jag ska åka så dyr bil.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
och här pratar vi nog extra allt, inte många F11 535d över 110t euro Länk

/Anders
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Med känsla: har du sålt nån f10-f11?
Lätt eller svårsåld bil?

Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Med känsla: den sista kunde jag inte specat bättre själv.

Jo jag har sålt en F10 530d förra året och tre 535d F11 varav en import. Inga problem att sälja, iaf inte då, den sista köpte jag import just från Philipp BMW ovan i januari och sålde i juli. Nu är det väl iofs lite svårare men det drabbar ju alla modeller och märken. De bilarna jag länkade till är ju prisvärda anser jag, går säkert att pruta 2-5t euro i bästa fall. Jämför man med den nya F11 520d -13 som jag nu åker så är ju de ovan bara cirka hundratusen sek dyrare. Min nuvarande är typiskt förmånsutrustad och saknar mycket. Valet är ju lätt annars om man jämför vad man får för pengarna anser jag. Just Philipp BMW ovan har ofta haft många väldigt bra specade 535d F11. Bilar som kommer direkt från BMW AG med 1 års garanti, går även att köpa till längre garanti ex vis 2 år totalt cirka 9t sek mera.

/Anders
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Intressant. Bekräftar det jag misstänkt, att f11 är lättsåld.

Var det privat eller leasingbilar?

F10 privat, en F11 leasing och två privat. De är nog hyggligt lättsålda eftersom du får mkt vridmoment till hyggliga pengar och det finns ju ingen direkt konkurrent.

/Anders
Så där nu är E39an såld och levererad. Kan säga att sköta sin bil och hålla den fin är värt det.
Ett tapp på ca 120tkr blev det på 7,5år och 7500mil billigare än att åka svensk-såld tomhylsa.

Zog; Alpina har 507hk eller 540hk så lite mer än styling är det allt;). Service bör kosta exakt lika mycket som en 550 bara Alpinaspecifika delar kostar mer. Försäkring är både dyrare och billigare beroende på om man väljer entusiast eller inte (Alpina går alltid att entusiastförsäkra).

Anders; M-paket må vara snyggt (var ett absolut krav på min första 540i/6) men pappa uppskattar det inte och risken för stöld minskar tror inte att tjuvarna som stal e39ans strålkastare hade struntat i stötfångarna om det varit M. Nu kanske risken är lägre för e60 än e39 men trots allt skönt med en diskret bil. Taklucka och Individuallack hade dock varit roligt men det är som att gnälla varför vann jag
inte 5miljoner i stället för 4,7;).
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Min E60 från 04 kostade i basutförande 539000 men med all utrustning stannade priset på ungefär 740000kr
En tidig 545

Automat är bekvämt och helst med V8 muller
Nu har jag prövat de flesta funktioner och är mer än glad över att ha hittat en med "allt"
1, aktiv farthållare stop and go är suverän!! Den går ner till 0km/h vid stopp och accelerar när bilen framför börjar köra avståndet går att ställa in. Ett mycket bra tillval som är värt lika mycket som nypriset.

2, Head Up är mycket bra skönt att inte behöva titta ner navigator, aktiv farthållare och filvarning kommer också upp på head upen.

3, Rattvärmen gör att man aldrig fryser om händerna varför har inte alla bilar det?

4, Individual Audio ger mycket bra ljud (som väntat).

5, Night Vision är coolt dock blev det för få mörka vägar för att kunna bedöma hur bra funktioner är testar mer i december.

6, Elgardinsknappen har flyttat från längst bak på mittkonsolen (E34) till i knappraden med pdc, värmesitsar och aktiva stolar (E39) till att förardörrens knappsats på E60 som allt är den bästa platsen av de tre varianterna. Elgardin är mycket trist att vara utan på en sedan för det är så skönt att trycka upp den och bli avakärmad från bakomvarande eller få undan solen samtidigt som man det inte alltid behöver vara mörkt som när man har mörktonade rutor.

7, Comfort access är riktigt skönt slippa fumla med nycklar vare sig utanför bilen eller i kupen. Klart plus.

8, Soft close till dörrarna prövades redan i Falköping vilket BMW haft sedan 91/92 då E32 fick det efter att MB W140 presenterades och BMW inte kunde vara sämre. Skönt att inte behöva öppna och stänga dörrar för dem stannat halvvägs.

9, El-dragkrok gör att man slipper lägga sig på marken och fibbla med en skitig krok som jag fick göra på X5 E70, hade E60in haft M-paket hade man fått göra det i och med att el-dragkrok endast fanns till icke M-paket.

Alltså på det stora hela en mycket trevlig bekanskap som gör mig än mer fast i att utrustning är klart viktigare än årsmodell och miltal för att åka runt i bas/normalutrustad är inte ett dugg roligt varför utsätta sig för det när man köper bil hellre än maxutrustad beggad än en bas/normalutrustad ny.

styrman1; Då fattas det en hel del utrustning upp till allt som gick att välja. I Tyskland kunde man välja saker för drygt €30000 för en 545i från nov-03. Eller lyckades första ägaren pruta 100tkr på nypriset? Har du aktiv farthållare, head up, navi pro, logic7 etc?

Stephan

st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Navi PRO
Komfortstolar med el och minne
Stora stereon
Rattvärme
Aktiv farthållare
Taklucka
Telefon
Elgardin
Plus en hel del annat

Vet att det saknas en del på bilen men har det mest nödvändiga

Automat är bekvämt och helst med V8 muller
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.