AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
7.460

Sveriges mest utrustade E60?!

Sida 1 av 2
Med extrautrustning enligt Schwacke.de på €31960 bör pappas "nya" BMW vara det festligt nog är den svensk-såld!! Jag höll på att ramla av stolen när jag fick upp utrustningslistan (annonsen avslöjade inte vad som doldes i listan) den har allt utom; taklucka, dvd-skärnar till baksätet, m-paket, internet, alcantaratak och det allra dyraste lädret eller vad sägs om denna lista?

Utrustning

Individualdata finns!

Fordonsuppgifter

Typ Wert
Chassinummer
Typkod NY51
Typ 525XD UL (EUR)
E-modellserie E60 (MUE)
Serie 5
Typ LIM
Styrning LL
Dörrar 4
Motor M57/T2
Cylindervolym 3.00
Motoreffekt 145
Motor ALLR
Växellåda AUT
Färg MONACOBLAU METALLIC (A35)
Stoldynor LEDER NASCA SCHWARZ (U6SW)
Produktionsdatum 2009-06-30

Extrautrustning

Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC)
S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon
S203A ALLRADSYSTEM 4-hjulsdrivning
S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatväxel
S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extrapaket specifik för EU
S248A LENKRADHEIZUNG Rattuppvaermning
S261A SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE Sidoairbag f bakpassagerar
S2KTA LM RAEDER V-SPEICHE 277/NL BMW LM-fälg V-eker 277 / nöddrift
S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring
S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning
S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrerad unviersal fjärrmanövrering
S322A KOMFORTZUGANG Komfortåtkomst
S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Dörr Soft-Close-Automatic
S356A KLIMAKOMFORT-VERBUNDVERGLASUNG Laminerat glas klimatkomfort
S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Släpvagnskoppling
S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Solskyddsgardin bak
S416A SONNENSCHUTZROLLOS Solskyddsgardin bak sidleges
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours
S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket
S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade
S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats
S442A GETRAENKEHALTER Burkhållare
S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Luftkonditionerad framstol
S455A AKTIVSITZ FUER FAHRER/BEIFAHRER Aktivt stol f förarsida/passagerar
S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne
S465A DURCHLADESYSTEM Nedfaellbart baksaete
S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX Isofix-System
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar
S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sätesuppvärmning bak
S4UNA DURCHLADEOEFF. M. INTEGR. ABLAGEF. Genomlastningsöppn. m integr. förv.fack
S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC)
S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus
S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptivt kurvljus
S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik
S536A STANDHEIZUNG Parkeringsvärme
S563A LICHTPAKET Belysningspaket
S5ACA FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent
S5ADA SPURVERLASSENSWARNUNG Varning filbyte
S5DFA AKTIVE.GESCHW.REG.+STOP&GO FUNKT. Aktiv farthålln.+Stop&Go-funktion
S601A TV-FUNKTION TV-funktion
S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional
S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display
S611A BMW NIGHT VISION BMW Night Vision
S620A SPRACHEINGABESYSTEM Röststyrt uppringsningssystem
S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth
S654A DAB TUNER DAB-mottagarmodul
S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD
S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB-/ljudgränssnitt
S752A INDIVIDUAL AUDIOSYSTEM Individual audio system
S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line
S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat
S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning
S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Språkversion engelska
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår
S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska
S8S8A LAENDERSPEZ. NAVI ZUST. (FUER ACC) Landsspecifik navigation målstyrning
S8SAA LAENDERSPEZ. NAVI.-FREISCHALTUNG Navigation access request,country-spec.
S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP
SXE1A IND. EDELH. NUSSBAUM AMARONE Indi. ädelträ valnöt Amarone

Serieutrustning

S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång
S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare

Individualfordonsdata

Text
---- Processing Individual
Sign "BMW individual"

0XE1 BMW Individual fine-wood trim Walnut, amarone
Interior wood trim in "walnut amarone".

Den här kombinationen har enbart någon enstaka 550iAT LCI (jag har lista på alla byggda) så att hitta en 525d Xdrive med farthållare stop and go, nightvision, head up, comfort access, soft close till dörrarna, eldragkrok, elgardin + sidogardiner, parkeringsvärmare, aktiva komfortstolar med urluftning, individual audio (kostar €2500), filvarningssystem, rattvärme, Nasca läder, tv, automatiskt avbländbara och infällbara speglar, XDrive förutom obligatoriska navigator, xenon, komfortstolar, läder, automat och 3liters diesel var något som gjorde att ett köp bara måste göras att hitta en lika välutrustad i Tyskland är mycket svårt/omöjligt de exemplar jag sett där kan ha head up och farthållare stop and go + lite mer att hitta en bättre utrustad svensk-såld trodde inte jag var möjligt första ägaren som la 678tkr inklusive rabatt är värd ett stort tack! En klart njutbar bil farthållaren har pappa redan lovordat nu återstår att prova allt annat.

Länk
Länk
Länk
Länk

Mvh Stephan

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Vilken lista :-D
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Kul att den i och med avsaknad av m-paket ser ut som vilken snikig 5-serie dom helst. Tror dock att om förste ägaren velat ha m-paket så hade denne nog kunnat kryssa i detta också utan att ha behövt äta nudlar till middag...:-).

Eller förresten, det kanske inte ens gick att beställa m-paket till just 525 XD?

/Arvid
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Vilken bil, jag hoppas att han håller hårt i den! :)

//Bjersér
ar
218
arvidw
Volvo XC90 R-design, Bursting blue -16
Stephan, meningen efter utrustningslistan är en av de längre som jag läst och jag är imponerad över att den trots längden var förståelig. Känns lite som att du i din eufori över den digra utrustningslistan glömde bort att man kan använda "punkt" ibland? ;-). Och bara för att förtydliga, om nu inte "blink-smileyn" är tydlig nog, att jag inte menar något illa med kommentaren utan snarare tvärtom.

/Arvid
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Imponerande lång lista för en E60 och en 525d i synnerhet. Som du skriver är liknande utrustningslistor vanligast när det gäller 550i/535d.

Kommer ihåg att jag kollade av Schwacke för min bils utrustning och hamnade då på strax under 30.000€ och då är inte sportautomaten medräknad då jag inte vet vad den kostade i Tyskland. I Svergie kostade den 24.400 kr extra så min totalsumma borde vara kring 32.000€.

Jag saknar ju en hel del som din pappas bil har men har bl a M-sportpaket och Panorama som tillsammans kostade över 5.000€

___
//Ulf
Arvid; Sorry borde ha delat upp det lite. Jo det gick att beställa M-paket men taklucka är det jag är mest förvånad över att det inte valdes. Tror som du att första ägaren ville ha en diskret bil och därför hoppade m-paket. Men det är roligare att koncentrera sig på vad den har än vad som saknas:). Jag ser fram emot att pröva tillvalen vid provkörningen hann vi bara pröva stolsfunktionerna dock har jag prövat de flesta tillvalen i en 750Li-09 och en 740dAM-10 så jag vet hur bra tillvalen är.

Bjerser; Den stannar nog ett bra tag den nuvarande blir troligtvis levererad i nästa vecka en E39 530iA den stannade i nästan 7½år dock var den "bara" extrautrustad för €20000.

Länk skiter sig försäljningen har jag inget emot att ta över den trots att den vare sig är 6växlad eller har V8.

Är det någon som vet hur man programmerar in garagedörrsöppnaren till ens eget garage och vad som krävs för att man kan vika in speglarna med fjärren?

Mvh Stephan
Ulf; Din är en av de bäst utrustade 550iAT LCI si sådär 116st har night vision och efter ha gått igenom 25-30st av dem är 4st nästan i nivå med 525an dock med panorama.

Kommer fortsätta med övriga 550iAT LCI men skulle tro att totalen blir ca20st i dins nivå så du kan onekligen vara nöjd över att ha hittat den. Som sagt för 550iAT LCI finns det ingen svensk-såld med både night vision och farthållare stop and go så att hitta det + mycket mer på en 525d var oväntat.

Personligen tycker jag det är konstigt att inte fler väljer mer utrustning för det enda som jag störs över på mina E34:or är den utrustning som inte gick att välja till.

Mvh Stephan
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Vilken lista imponerande...
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Stephan: kul spec.
Avsaknaden av m-paket gör inte så mycket när bilen har shadowline.

Bilen saknar inte utökad exklusivläderklädsel nappa.
Den har Nasca med kylda stolar och exklusivlädret gick ej att välja till om man ville ha kyla
I rygg och stjärt.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Eftersom den har klimakomfortrutor så saknar den ej heller tonade rutor då det ej gick att kombinera dessa två.

Återigen, fantastisk spec.

Martin; Härligt! Det visste jag inte om läderklädseln då känns det ännu bättre:).

Såld ny hos Autopartner i Skövde inlämnad som försäljningsuppdrag hos Volkswagen i Falköping där den första och enda tidigare ägaren (ett företag) köpte en Passat med alla tillval.

Den var ett försäljningsuppdrag vilket visade sig vara besvärligt vare sig garanti eller finansering gick att ordna via VW och ägaren var svår att nå tog en halv vecka innan besked om det fanns vinterhjul kom.

Garanti blev det till slut 1års svensk bilgaranti och vinterdäcken (på originalfälgar) som fanns hos BMW i Skövde både hämtades och monterades innan leverans så Toveks i Falköping fixade allt. Lite över 7300mil har den rullat och en kompis på BMW kontrollerade om det fanns några konstigheter som plåtrep eller en massa garantiåtgärder vilket det inte gjorde allt bra på den punkten.

En enda ägare och ingen konstigheter vid kontroll hos BMW gjorde att den känns trygg fast den inte är premium selection från BMW Tyskland.

Mvh Stephan
Så det är en import eller läste jag fel nu ?
Zog; Nej E60in är svensk-såld och såldes ny till förra ägaren av Autopartner i Skövde.

E39an är tysk-såld och köptes på BMW Niederlassung Dreiech i juli-2005 med 1års europlusgaranti (har inget minne av att premium selection fanns då).

Stephan
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Att inte välja taklucka, M-paket och E61 verkar vara ett val för att få en så tyst och komfortabel bil som möjligt. Ett helt klart medvetet val...
Men för att vara svensksåld så är den i så fall mycket välutrustad, absolut.
Min 550i PreLCI är inte lika välutrustad, den saknar tyvärr en del saker men jag gick på skicket och basgrejorna när jag valde den + att jag ville ha en svensksåld denna gång.

Nästa 5-serie för mig kommer bli en F11 550i import -12:a någon gång 2016 med max utrustning. (F11 är touringen väl?)

Men vinner jag drömvinsten så lovar jag att köpa en 520D och plocka i all utrustning som går, bara för att sedan släppa ut den på marknaden och visa att vi svenskar kan vi också på snikmodellerna ! ;-)

melzen; Låter rimligt=). Dubbdäcken hörs inte alls säger pappa (jag har bara kört den vid provkörningen på sommardäck, blir mer i helgen=).

Zog; Som sagt förutom DVD, internet, M-paket och taklucka har den alla tillval på rak arm kan jag inte ta fram någon annan E60/E61 som har det denna har så än en gång ett varmt tack till förste ägaren!

Det byggdes 452st 550iAT Pre LCI av dessa har 23st svenska papper (har inte kollat alla för att se om alla finns i Sverige) men av de 23st har 16st M-Sportpaket, 1st har Nightvision, ingen har avståndsfarthålare (S541) men totalt har 134st bilar avståndsfarthållaren det är så det brukar se ut för Sv-sålda extrem utrustningsnivå förekommer i princip inte det är en anleding att jag föredrar tysksålda därför är det extra kul att hittat den här.

Utrustning är så klart inte allt ett bra skick och historik är också mycket viktigt.

Zog; Gällande F11 550iAT har du ett mycket litet utbud, till och med idag har det byggts 224st och av dessa är 111st Alpina B5. 3st är Sv-sålda.

Mvh Stephan
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Klockren spec. Hade också valt bort taklucka och M-paket. Skönt att det finns likasinnade! ;)
När det blir dags får jag hyra in dig Stephan och hjälpa mig leta upp en av de.
En flaska whisky eller så som betalning ? ;-)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Zog: F11 550iAT finns även på min framtida önskelista så med lite önskemål om färg och utrustning så blir det nog inte så många exemplar att välja bland. Jag får väl börja spana innan 2016 så jag inte blir utan ;)

___
//Ulf
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Stephan: säg den lycka som varar för evigt.

Jag hittar inte dynamic drive och aktiv styrning i listan??

Programmer: jag funderar redan nu på en f10 535d från Tyskland. Jag tycker modellen är så otroligt snygg så jag klarar inte av att hålla mig länge till. Tyvärr så växer fullutrustade ex med utökad nappa inte på träd, speciellt inte om man vill ha svart II eller svartmetallic.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.