|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag skulle vilja veta om det är dyrt att äga en 525i 24v från tex -91. Då tänker jag på reservdelspriser, skatt & försäkring osv. Är den billig/dyr jämfört med volvo 850? Vill nämligen ha en bmw men vill inte råka ut för obehagliga överraskningar. | |
|
Farsan äger en BMW 525iA -93 och den är inte farligt dyr i drift. Försäkringen (hel hos Folksam)ligger på ca 3-4000 kr. Reserdelarna är ju helt Ok i pris med tanke på att BMW förra året sänkte priset på delar till just BMW 5-serien E34. Jag tror BMW 525 är en aning dyrare än Volvo 850, men inte avsevärt dyrare. Ring och hör med försäkrningsbolag vad det kostar att försäkra, samt ta en titt på Länk , där finns en köpguide med reservdelspriser samt servicekostnader. Lycka till emd köpet. Hoppas det blir BMW'n för det är en så mycket bättre bil än Volvon! ///Tomas 528i -86 |
|
|
Vetetusan om inte reservdelarna e billigare till E34:an än 850:in.... -ridern- 525i 1990 24V |
|
|
Blir förvånad om inte e34an är billigare än volvon. Hade en 240 GLT förr och volvo original delar var inte speciellt billiga då.Sen hade jag en 525i och då tyckte jag grejerna var riktigt billiga, i alla fall slitdelarna. |
|
|
Som ett exempel så kostar en originalbromsskiva till en 525 e34 runt 500kr hos BMW. -ridern- 525i 1990 24V |
|
eddie |
Skit grym bil att äga.Har en 525 aut.Försäkring 5300:- E de sedan eller touring du ska ha???? Montana |
|
Hejsan! Jag har en 525i-89 och den ville dom ha 15000 om året för i helförsäkring men då är det en import bil, jag är bara 23 år och bor i en storstad. Så nu är bilen skriven på morsan och jag ger 4200 om året. Körde gammal risig 240 förut och bmw:n drar lika mycket om inte mindre.Och förhoppningsvis ska den tyska kvalitén hålla reservdelspriserna nere. |
|
|
En Volvo är säkert någon tusenlapp billigare per år att helförsäkra. Annars bör inte BMW´n vara dyrare på något sätt. Skatt är väl likvärdigt, delar likaså och bränsleförbrukningen är även den likvärdig. Så köp en BMW, mycket trevligare! Jag har inte ångrat mig. |
|
|
Eddie, det är en sedan jag ska köpa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.