|
|
|
|---|---|
| Det är mycket diskussioner kvalite och problem med 7-seriens 02/03or. Finns det någon här som vet om det är strul med 04/05or också?. Känns som dessa bilar är ett surt köp, stämmer det verkligen? | |
|
Kollar man etk så är det mycket elektronik som byts de första åren av tillverkningen. Jag har en 02a och jag har under mitt dryga åt med bilen inte haft jättedyra elfel. CD-spelaren är nog det enda. Automatlådan lider av en underdimensionerad momentomvandrare första åren. Vet ej när brytpunkten skedde dock. Jag vill inte påstå att det är någon problembil. |
|
| Hej Japmax, tack för info. Har sett att du är frekvent i många inlägg ang. 7serie. Kul!:) | |
|
Jag håller med Japmax... Det känns inte som om det är någon problembil faktiskt. Surt köp, nja... För närvarande tycker nästan jag att man får mer än man betalar för med E65. /Thomas Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten |
|
|
Bortser man från ev reparationskostnader så är väl en E65 otroligt mycket för pengarna. Man ska ju inte glömma att det faktiskt är ett vrålåk med förstaklassig komfort och miljonklass-utrustning i många fall. Det man får betala extra för är ju bränsleförbrukningen. Försäkring och service är knappast billigare på en nyare snik-BMW. Men som sagt, sen tillkommer ju ev reparationer. Jag är ju en händig man och har tagit problemen i egna händer vilket har hållit ner kostnaden radikallt. Att alternativ är att inte va så petig och leva med ev skavanker. Det dyraste jag lagat på bilen va just momentomvandlaren, det kostade ca 9tkr. Och andra sidan, det är kostnaden för nya däck om man ska se det på det viset. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.