|
|
|
|---|---|
|
Har ett märkligt problem med min 318 touring, BMW e46 från 2002 med n42 motorn. Det började med att tomgången svajade mellan ca 600 och 1500. Varvade upp och föll sedan ner och så höll det på så fort man hade den på tomgång. I övrigt gick bilen bra. Inga felkoder. Ibland tändes airbaglampa men slocknar alltid efter typ 10 minuter från det att den tändes (kan vara när som helst). Nu idag var tomgången ok men när den står på tomgången så går fläktmotorn upp på högsta fart och faller sedan ned på nästan lägsta farten om och om igen. Kollade då med en sådan där manick man sätter i cigarett uttaget och den sa att det laddade dåligt men vet inte riktigt hur pålitliga de är och har inte hunnit kolla upp mer ingående.. Trodde först vevhusventilationen, denna byttes fö | |
|
Forts Vevhusventilationen byttes för 3 år sedan men skulle kanske kunna vara felet... Får som sagt inga felkoder.. Någon som har förslag på vad man kan börja leta fel? |
|
| när du bytte du sist batteriet? | |
| Bytte batteri för 3-4 år sedan... Kör bara långa sträckor med bilen.. | |
|
Länk Länk Tror på vevhusventilationen... Frun hade bilen i morse och motorlampan började blinka gult samt kylarlampan.. hon får ta den till verkstaden men jag gissar igensatt vevhusventilation med trasig topplockspackning som följd.. |
|
| det kan vara kamaxelgivaren insug. | |
| Berkstan bytte stigt och en tändspole så var problemet ur världen... Märkligt tycker jag men är glad så länge det funkar :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.