AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.983

Fixa genomlastningslucka E60 / E61?

Ro
56
Ronin72
BMW 535DT
Hej,
Letar efter en E60/E61 och jag behöver kunna ta med skidorna. Inte många är utrustade med Skisack har jag märkt.
På min gamla E34 var det bara att ta bort klädseln i kofferten och knacka loss en punktsvetsad plåt så var man igenom.

Vore jättebussigt om någon kan berätta hur det är konstruerat på E60/E61 ?

/Ronin 72
Ky
32
Kylarn
545iA -04
Denna länk kan kanske hjälpa dig något.
Länk
Ro
56
Ronin72
BMW 535DT
Hej tack för sprängskissen men blir för dyrt att köpa skisack. Billigar att köpa nya skidor på plats och kasta dem när man åkt klart ...

Siktar på att helt enkelt kapa ur ett hål som jag sedan kan återställa.

Hur der det ut bakom mittarbandstödet när man fäller det? På äldre BMW var det en täckduk fäst med kardborre. Hur ser det ut på E60 ?
Från kofferten brukar man kunna ta bort klädseln som sitter mot ryggstödet, sedan bara att ta fram tigersågen...

Någon som testat ?

/Ronin 72
ns
49
nsj
G31 530e xDrive -22
F11 520d xDrive -17
Corvette C7 cab -14
Har en E60 med skidlucka. I min bil är hela baksätets ryggstöd fällbart.
Själva skidluckan är mittarmstödet i baksätet.
Bakom mittarmstödet finns en plastlåda som lossas med ett handtag.
I lådan ligger skidpåsen förpackad.
Det finns ingen plåt alls bakom ryggstödet.
Vet inte hur det ser ut på en bil utan fällbart ryggstöd, men optionen skidlucka kanske är villkorat så att man måste ha optionen fällbart ryggstöd.
Ro
56
Ronin72
BMW 535DT
ok tack för inputen.

Jag tror skidlucka ihop med fällbart baksäte är vanligare, såg två 530 -04 med denna kombo idag. De som har fällbart baksäte är klädseln mot baksätet, sett från kofferten, mer integrerat. Klädseln följer med när du fäller ryggstödet.
På bilar utan fällbart baksäte brukar det normal sett bara sitta en lös skiva som täcker plåten bakom. Vet dock inte hur det ser ut på en E60 utan fällbart baksäte ?

/Ronin72
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.