|
|
|
|---|---|
|
Hur kommer man åt kupéfläkten i en e39-01. Har ett irriterande gnissel i fläkten på låga varv, dock tystnar det i vänstersvängar eller på höga fläktvarv. Tänkte kolla upp fläkten om den är utsliten eller om det går att smörja den, frågan är bara hur man kommer åt den? Nån som har några bra bilder eller bra tips vilken väg man skall ta? | |
|
du måste skruva bort hela instument brädan. Ganska mycket skruva men inte så svårt om du tar det lungt. här är en bra beskrivning: Länk |
|
|
Nja... Kolla denna tråd Länk //Micke |
|
| ganska typiskt när lagren är slut jag skulle byta | |
|
då undrar jag vart fläkten sitter på e34 och hur man kommer åt den? :) |
|
| På e34 kommer du åt den via torpedväggen. | |
|
Tackar då får de bli garaget i helgen och pilla igång den :) |
|
| Tjena sahlinkbg,det är lättare än man tror att(ta loss) byta fläkten på E34,man lossar torpedväggskivan bakom toppen och några gummilister,sen ser du fläktkåpan över fläktskovlarna.ta bort kåpan (3st skruvar minns jag och endast hakad i bakkant) och lirka ut den kan vara lite trångt.Nu ser du fläktmotorn som sitter med en skruv, kläm ihop elkontakten och lossa den och sen skruven.fläkten måste också lirkas ut försiktigt men det går.Kolla noga upp kolen och även slitbanan(anläggningsytan)för dem.både kol och slitbanan var helt slut på min så det blev en begagnad från skroten.kolla upp numret och fabrikat om du skall beställa en annan för det finns bosch,behr,siemens och kanske nån till typ | |
|
tack så mkt! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.