|
|
|
|---|---|
|
Hej Ny på forumet, har en fråga om min BMW 320d -09 E91. I förra veckan var servon ut funktion när jag skulle till jobbet. Varningslampan lyser och jag lämnade in den för service. De (Mechanum) påstår att jag måste byta ut hela EPS (styrboxen för servon) till det facila priset av ca 21000. Bilen har gått drygt 15000 mil Min fråga, någon annan som råkat ut för/hört om detta? Känns inte speciellt rimligt för en bil som rullat mindre än 4 år, iofs 15000 mil? Jag tänker göra en second opinion på BMW. Mechanum var förvånade, verkade inte som de sett problemet tidigare, men stod på sig att det var det som gällde (tyder på lite osäkerhet?). Tips på ev andra infallsvinklar till problematiken eller är det bara se glad ut och pröjsa? Tacksam för input /Daniel | |
|
Hej, Jag har också problem med EPS:n, den lägger av emellanåt. Nästa gång man startar bilen så fungar den igen. Hur gick det för dig? Fick du betala 21000kr. mvh Mario |
|
|
Hej Jag fick byta hela EPS, men vi hittade en begagnad från en krockad bil, betalde ca 12000 Sek för den istället. Vid bytet upptäckte firman att det var en skada pga att jag kört på något som skadat skyddskåpan till EPS och att det kommit fukt i modulen. Så det blev ett försäkringsärende, med självrisk istället. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.