|
|
|
|---|---|
|
Har precis bytt damasker och oringar i mina ok. Sabbade en damask när jag skulle pressa tillbaka bromskolven. Efter lite surfande hittade jag den här instruktionen. Länk Tänkte att det kunde vara bra som tips till andra som ska renovera oken. Tryckluft verkar vara grejen. Se bilden längst ned på sidan. Ha en bra dag. | |
|
...eller så läser du mitt mekartips, så får du veta hur du skall göra: Länk ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om man har tillgång till tryckluft så är stegen i BMW's verkstadsmanual betydligt smidigare... Annars är de som Johan B säger, man sätta dammtätningen långt ner på kolven, pillar i den i sitt spår inne i oket, och sen pressar in kolven. |
|
|
När man läser i haynes mm så står det att man ska klämma åt slangen till oken för att minimera spill, vilken typ av tång/klämma är lämplig till detta, man vill ju inte knipsa av slangen?? |
|
| Sist jag grejade med bromsarna använde jag en vanlig svetstång, då kan du enkelt justera gapet mellan käftarna så att den klämmer lagom hårt. Annars har väl biltema en specialtång just för detta ändamål har jag för mig. | |
| VirtualWalker: Länk | |
|
Bästa tipset: 1269kr +frakt för ett par renoverade fram-bromsok: Länk ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.