|
|
|
|---|---|
|
Ja, kort å gott. Har köpt ett Defa comfortkit och ett warmupkit. Det ingår en Termini 1850W kupevärmare och jag undrar om någon fler har upplevt dessa? Jag törs inte ha min på p.g.a att den låter som en F1 bil då man startar den. Jag kan knappast tro att den ska varva och leva om på det sätt den gör. Ringde ÅF och deras åsikt var att "Ja men nog surrar den på litegrann, den är ju effektiv". Även fast jag förklarade att den lever om så att man kan tro den ska motsvara ett kärnkraftverk så brydde dom sig inte. Är rädd den suckar ihop rätt fort på det varv min går. Är det någon som har en likadan och har erfarenhet av att den skall låta högt och varva nånting otroligt och att den ändå funkar längre än 1 vecka alt. bränner ner bilen... tacksam för svar. | |
|
Jag har en Calix Slimline 1600 och den låter som att hela bilen ska gå till väders (överdrivet) och det är tydligen normalt. På Volvo där jag köpte den var de vana vid frågan märkte jag. Länk I det här testet får Calix bra/bästa betyg men minus för "låter illa", ett rätt störande visslande ljud. |
|
|
Min Termini 1850W låter också ganska högfrekvent, påminner lite om en jetmotor som varvas. Det positiva är att det är rätt bra drag i fläkten, vilket gör att luften i kupén cirkulerar bra. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag är också grymt nöjd med prestandan i min Calix men man blev lite fundersam över ljudet i början :) |
|
|
Som kuriosa kan jag nämna att jag provkörde min inomhus, jag la den på köksbordet. När jag satte igång den, flyttade den sig själv bakåt av luftströmmen! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Den ska låta så! Har själv en Termini 2100... Det höga flödet är nödvändigt eftersom värmaren är "liten" i förhållande till den effekt som tas ut. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.