|
|
|
|---|---|
| Jag var ock tittade på nya golfen, måste säga att den har blivit snyggare. Det är små förändringar på utsidan men snyggare. Inredningen är väldigt lyckad. Tycker både kvalitets-känslan ock utfomningen på insidan är finare än både bmw-1serien ock audi a3. | |
|
Gillar den så mycket att jag är nära att skriva på en ordersedel, på en Passat 2.0 DSG Premium R-line "variant"...så Nej, jag gillar inte Golf...men gärna det större sysksonet ;)...Golf är helt enkelt en för liten bil för att passa min smak!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Hade gärna valt nya Golfen om det inte var för att jag behövde en stor bil (nu Passat Ålträäk). Men fastän VW gör bra bilar som är lätta att gilla så känns 1:an och A3:an snäppet över, för att såklart motivera det högre priset. Hörde att Golfens touch-display till stereon nu reagerar som en touch och inte som en mekanisk skärm som i min Passat (vilket jag ju såklart retar mig på). Har skurit/rivit mig några ggr i min iver att nå saker i lilla förvaringsfacket vänster om ratten. Nog har BMW och Audi ibland lustiga materialval men bearbetningen känns som att de kan bättre. Men Golfen lär på det stora hela inte göra någon missnöjd. Framförallt inte ställt till prisnivån. |
|
| Länk | |
|
Sitter lite i samma sits som Thomas. Den skulle sannolikt räcka perfekt till 90% av mina resor men för 10% är den alldeles för liten. Gillar att den känns så "modern" och dessutom ska den vara rätt så tyst. ------- //Lövet |
|
|
Oj då, det blev en rejäl sågning för nya V40 i det tyska AMS testet. Både Golf, A3, 1-serien och A-classe var bättre. Dålig styrning, törstiga motorer, trång och opraktisk. Faktiskt det första testet jag läser där bilen blir rejält sågad. |
|
| BMW 116 vs Golf.......ca:20-25:- mer för BMW men värd varje krona!!!!! | |
|
Gör du en rättvis jämförelse med motor samt god och likvärdig utrustningsnivå så skiljer det snarare 50-60´ . 1-serien är ju dessutom mindre... MVH Christofer |
|
viobebe |
Dessutom känns 7an mer som en Audi...Som hittat från 169.900:- |
|
Ta en Golf och tryck i allt i utrustningslistan. Gör sedan samma sak med en 1-serie och det skiljer massor. BMW är rejält överprissatt utan att erbjuda något extraordinärt. Provkörde för övrigt nya Golf i helgen. Jag tar hellre en Golf före en 1-serie, sett till helheten. Väldigt bra finish och klar storbilskänsla. Det enda jag upplever BMWn är bättre på är körglädje, men det har jag ingen lust att betala så mycket extra för. Vill jag ha roligt så har jag hellre något annat vid sidan av. "More bang for the Buck" helt enkelt! |
|
| Kört en del i nya Golf GT 140 TSI DSG och gillar den skarpt. Bra bottenvrid i motorn, DSG-lådan känns snabbare, och man kan välja till ergonomisportstolar (med massage) för 3500 kr! | |
|
Fick en offert på golf 1.4 master Pris : 199000:- BMW 116 med sport pkt 17" xenonljus Belysningspkt mm mm Pris 245000:- Ska du ha xenonljus på golfen o 17" o annat smått o gott Blir inte skillnaden så jättestor. Ja allt är relativt vad som är litet i stort ;) |
|
|
Fick en offert på golf 1.4 master Pris : 199000:- BMW 116 med sport pkt 17" xenonljus Belysningspkt mm mm Pris 245000:- Ska du ha xenonljus på golfen o 17" o annat smått o gott Blir inte skillnaden så jättestor. Ja allt är relativt vad som är litet i stort ;) |
|
|
Provade med en Golf 2,0 TDI 150 DSG7 och kryssade i princip allt som gick att kryssa. Priset: drygt 366-tusen. Provade därefter med en BMW 118d och kryssade hej vilt igen. Priset: drygt 458-tusen. Skillnaden blir alltså drygt 90-tusen. I sammanhanget kan nämnas att jag till Golfen fick med ett par ganska trevliga tillval – fjärrstyrd parkeringsvärmare och adaptiv farthållare – som inte ens finns till BMW:n. |
|
| Då ska du köpa golfen...blir ju riktigt Nicke me alla extrautrustning | |
| Jag har alltid gillat Golf och gillar även den nya. Hade jag varit spekulant på en bil en den storleken hade den klart varit en av de främsta alternativen för min del. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.