|
|
|
|---|---|
| Hei jag har en 530d 99a bilen började svart ryka och dör vid gaspådrag fins det någon som har haft samma fel som kan ge lite tips( tacksam för alla tips) | |
| Felkoder? | |
| låter som turbo, eller läckage på trycksidan, - felkod vore nog rätt väg att gå. | |
|
jag blir inte klok på koderna först 1190 bytte bränsletrycks sensorn på commonrailröret nollade och koden borta men ingen skilnad på bilen där emot en spridare börja knacka kollade upp spridarna 3an och 6an byttes ut till renoverade spridare ordinarie spridarna hette bosch 0445110029 dom renoverade slutade på 47 och enligt bmw passade dom min bil fortfarande ingen skilnad kollade fel koder igen och fick fel kod p1260 och vad jag förstår borde det vara pumpen under bilen men förrä ägaren pröissa 11500kr i våras för nya ledningar från tanken till bränslefiltter huset bytte även ut pumpen samtidigt och igår utan några åtgärder är p1260 koden borta men tänkte kolla imorgon om det är nya fel koder.hoppas någon kan tipsa om felen. om turbon pajar är det inte blå rök då? min bil går jämt och fint på tomgång men när du gasar på så blirdet svart rök och att bilen dör när du kör och gasar fult |
|
| fortfarande felkod 1190 rail pressure controll | |
|
jag har fåt tips om att byta kamaxel läges givare som sägs vara orsaken till svart rök och att bilen lägger av vid gas på drag efter som jag får inga felkoder på spridarna och at matar pumpen är bytt i våras vad tror ni edet något at gå på? fel kod 1190 sägs vara matar pumpen, kamaxel läges givare,eller spridare.(ingen svart rök vid kall start men går ojämt och dåligt i ca 1,5minuter). taksam för alla svar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.