|
|
|
|---|---|
|
Har en 523 -97a som var tyst i högre farter tills för lite över en månad sen. Efter det har jag bytt fälgar, pillat lite på vindrutetorkarn på förarsidan och gjort en Inspection 1 service (6000mil). Nu när jag kommer upp i farter över 150km/h (ehh, i Tyskland) börjar det låta som blien ska klyvas på mitten. Det låter ungefär som man har en halvfull flaska och blåser tryckluft i den så det börjar vissla. Först trodde jag det var fälgarna, eftersom det är djupa hål till bultarna, men efter att jag fyllt hålen med papper kvarstod ljudet. Efter det trodde jag det var vindrutetorkarn men ljudets karaktär ändras inte så mkt om jag har torkarn igång när jag kör... lite ändras det men inte mkt. Frågan är nu om det är någon som har varit med om detta? För närvarande misstänker jag att ljudet kommer någonstans från där torkarna sitter men jag är inte säker. | |
| På E34 sitter det två svarta plastgaller under torkarna, (friskluftintaget). Jag fick exakt det ljudet då ett av det (fyrkantiga) plastnitarna som håller gallret hade lossnat. Har du kanske något liknande fenomen på 39:an? | |
| Hmm, låter rimligt... måste kolla. | |
Deliq |
>powertoy Har samma fenomen som du på e34'an, dock endast när det regnar !?! M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.