|
|
|
|---|---|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Vilken diesel kör ni era bilar på? Nu tänker jag på diesel man köper på macken inte någon "fuldiesel" Finns ju Preem evolution exvis. Vilken är bäst för motorn? Vilken är bäst för förbrukningen? Slutsatsen, vad är bästa valet? |
| Närmsta pump. | |
|
Jag tankar också närmsta pump, men jag föredrar Statoil så jag tar det om det finns någon i närheten, vilket det ju oftast gör. Alexander |
|
| Tankar EU diesel i Danmark där jag jobbar, främst för att den kostar motsvarande 11-12kr/L. Den skall ha mer energiinnehåll än den svenska dieseln och den har ingen tillsatts av biodiesel heller. De gånger jag tvingas tanka inSverige blir det oftast Statoil - den ligger närmast. | |
|
Vanligtvis så tankar jag Preem ACP Evolution Diesel. Sambon gör det likaså i sin XC70 D5. //David |
|
|
Glömde: Vet att bilen drar mer på Shells Citydiesel. //David |
|
|
OK/Q8...för att den ligger på vägen hem från jobbet. |
|
| tankat jet tidigare men nu tankar jag mer sällan så blir ofta preem eller statoil när folk muttrar om att jet-dieseln är sämre | |
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Låter som det kan kvitta då, så bra då fortsätter jag tanka på Statoil :) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.