|
|
|
|---|---|
|
Hej Var ute idag och skulle starta bilen (325 e36), den har alltid varit väldigt lättstartad, men inte denna gång. Den drar runt motorn, men tänder inte. Den puffar till lite ibland, men det är allt. Sen går den lättare att dra runt om jag släpper upp kopplingen än när jag har den nertryckt? Brukar det inte vara tvärtom? Har kollat säkringarna på bilen och de är hela. | |
| Ska ut idag och pilla lite på bilen. Ska börja med att spraya startgas i luftburken, se om det är att den inte får bränsle. Är det så att den startar till på startgas hade jag tänkt ta ur baksätet, lyfta på beninpumpen och kolla om jag hör något ljud då jag vrider på nyckeln. Mest troligt så känns det som att den lagt av. Återkommer senare | |
|
Be någon knacka vid pumpen samtidigt som du startar. 628csi |
|
| Förbannad. Inget funkar, har bokat verkstadstid. Det får kosta vad fan det vill, bara jag slipper ta i skiten | |
|
Tjena har samma problem med min BMW 325ci. Skriv gärna om du hittar felet.jag har hållt på en vecka nu Bytt bränsle filter kollat pumpen alla säkringar men hittar inte felet Men den startar på startgas.och jag frågade på verksta dom skulle ha 1300 kr i timmen och då fanns det inga garantier sa dom att dom hittar felet Så räkna med att det blir dyrt. |
|
| Jaha, nu startar bilen helt plötsligt? Fattar 0. Drog runt motorn i 2 minuter, tillslut så startade den sakta men säkert.. Och nu efter låtit den stå på tomgång och bli varm, så går den som den ska? Testat några gånger idag och den startar precis som förut... ska testa imorgon, funkar den då också anser jag den som "fixad" | |
|
Hade du möjligen kört en väldigt kort sträcka efter kallstart och sedan stängt av motorn - typ flyttat ut bilen från garaget, innan den började krångla? Isåfall hade du säkerligen dränkt tändstiften i bensin! Man skall aldrig köra motorn mindre än en minut (helst ännu längre) innan man stänger av den - för annars kommer den med stor sannolikhet att tjura vid nästa kallstart. Att dra runt startmotorn mer än 20sekunder åt gången frestar både batteriet och startmotorn hårt! Om man har lyckats med att dränka tändstiften skall man hålla nere gasen FULLT vid startförsöket för att få in så mycket luft som möjligt som blåser rent cylindrarna och stiften - när motorn sedan startar skall man givetvis inte hålla nere gasen fullt... ;o) Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Då var det de som var felet.. Jag körde fram bilen en meter för att sladden till motorvärmaren skulle nå, alltså körde jag den drygt 4 sekunder.. Sen var den alltså sur i över ett dygn? Haha.. Ja, man lär sig nått nytt varje dag! | |
| Då var det de som var felet.. Jag körde fram bilen en meter för att sladden till motorvärmaren skulle nå, alltså körde jag den drygt 4 sekunder.. Sen var den alltså sur i över ett dygn? Haha.. Ja, man lär sig nått nytt varje dag! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.