|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Igår var jag på en förbesiktning på bmw! Det dem klankade ner på och sa vad som ej skulle gå igenom min kommande besiktning: Avgasvärden för höga Läckage avgassystem Sprucket glas hö spegel Vänster bakljus yttre trasigt Airbaglampan lyser Avgassystemet ska jag fixa i helgen, min bil går tydligen väldigt fett sa han, för mina avgaser luktar väldigt mycket HC + att min tomgång pendlar mellan 500-1000. Men airbaglampan är ett problem då han sa att besiktningen hade nya regler gällande airbaglampa, hur får man den släckt? För den är på i början när jag startar bilen men sen slocknar den efter ett tag... | |
| Slocknar den efter ett tag är den godkänd. | |
|
Är du helt 100? Vet du vad det kan vara att den lyser? Nånting man ska byta? |
|
|
Jag är 100% säker på att om den bara slocknar, så är det okej. En polares Audi tar c:a 25-30 sekunder innan den släcks på hans bil och det är okej. Vet ej vad du kan göra för att fixa det. Många som gör sina egna patentare idag sedan lagen/reglen kom om airbag lampan. |
|
|
Okej nice! Jag har hört nått om att bältesspännarna kan ha något att göra med det? |
|
| Kan inte svara på det, men kommer säkert fler inlägg senare. Lycka till alla fall. | |
| Okej :/ tack iaf :)! | |
|
Har du ojämn tomgång och höga avgasvärden är det troligt att din lambdasond/-sonder är kaputt! Drar den mycket bensin? Exakt vilka avgasvärden fick du? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej, ja, lite mer än vanligt drar den! Lambda: 2,389 Co2: 6,02 O2: 12.5 |
|
|
Hur var HC-värdet? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 3 va ppm vol HC på | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.