|
|
|
|---|---|
|
Är det något speciellt som jag bör tänka på? isåfall så är jag tacksam för alla svar. Tack på förhand ---------------------------- King of the road | |
krukan6 |
Jag fundera också på nåt sånt. Tips nån? bmwtouring.hogdata.net |
|
Bort med rost, blästra / stålborste/rondell. Torka rent från skit. Pensla på. Mvh Patrik |
|
Crusty |
Ah, komm igen nu Wizzard!! Nu får allt lägga upp några bilder på din nya kärra!!! Nu jag nyfiken!! ///Crusty |
| Skall man göra en seriös underredsbehandling, vilket är att rekomendera på en 325 -93, så skall man nog lämna in bilen. Detta är dyrt, kostar runt 5.000 kr och därför struntar många i det. Lämnar man in bilen hos tex procar eller liknande firma så lägger de även rostskyddsmedel i dörrar och balkar och liknande. Skall man behålla son pärla länge och dessutom köra på vintern så är det ingen dum ide att kosta på. | |
|
...Det kan måske være en god ide at få bilen understels behandlet i Danmark. Vi har et klima der gør at bilerne ruster kraftig og hurtig. Det kan man imidlertid beskytte sig mod ved at benytte en anerkendt virksomhed f.eks. PAVA, Dinitrol etc. der er eksperter på at rustbehandle biler. Hele behandlingen koster typisk 2000-3000 danske kroner for en almindelig bil (..også min E36, 1997 !), men det gælder rustbehandling af hele bilen. Med hele bilen menes under bilen, kanaler, døre etc. Behandlingen anbefales af Danmarks ledende bilorganisation FDM(FORENEDE DANSKE MOTOREJERE). check linkene: Länk Länk Länk V-max |
|
|
Crusty>>> De kommer... Bilen är lackförseglad så jag får inte tvätta den förän till helgen :) vill inte lägga upp skitiga bilder på bilen heller!! :) så vänta tills efter helgen så är dom uppe.! Tack allesammans för svaren! ---------------------------- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.