|
|
|
|---|---|
|
Att Pre.LCI-bilarna kommer att sjunka ganska kraftigt nu när nya 3-seien är är förstår jag eftersom de ägarna redan är redo att byta upp sig. Jag undrar dock vad ni tror om LCI-bilarna. När kommer dom att droppa? Är det värt att åka E39 ett år till innan man byter upp sig till en E91 LCI eller är det lika bra att göra slag i sak direkt? Jag har som vanligt ganska höga krav och bilarna växer då inte på träd. Kraven ser ut som följande: 325D eller 330D Manuell Stora Navin Skinn M-Sport Hittar en på blocket som uppfyller mina krav: Länk Men fallet kvarstår att 219K är fortfarande mycket pengar och vad är denna bilen värd om ett år? Mvh Chrille aka. Chriz Loud | |
Verdi |
deejaywasp, Tror både pre-LCI och LCI har tappat rätt mycket det senaste året. Kommer kanske fortsätta ett tag till. Ska du bara ha bilen i ett år kanske det inte är en bra affär men om du ska ha den i 4-5 år eller mer så är det nog läge att slå till. Kommer ju inte ut så många välutrustade manuella 330d direkt. Antingen är det en snikutrustad bil eller så har de automat. |
Karl-Hilding |
Slå till nu! Riktigt läcker i mina ögon. Och tänk inte på vad bilen är värd om ett år. Du skall väl ändå inte sälja om ett år när du fått tag på just den bilen du letar efter? Det är vad bilen är värd när du säljer den som gäller och du får oerhört mycket bil för 200´. |
|
Den är billig i jämförelse med sitt nypris som säkert legat runt 500k. Men jag skulle aldrig köpa den där ändå. Bilen är importerad enbart för att säljas och det är inget bra tecken. ------- //Lövet |
|
|
Jag gillar din smak på bilval! Fin bil, men den kommer nog tappa en del till, men vill man ha en fin bil så får man betala. Antar att om/när det blir köp så blir det chiptrimning också? Mvh. Richard |
|
|
>>Andreas Det betyder inte för den delen att bilen är runkig. Den har riktigt fin spec, om man nu vill ha manuell låda. |
|
|
Det är inte lätt och hitta en bil med den specen du vill ha kan jag tänka mig. Inte vanligt att man väljer manuel låda på dom motorerna. Men bilen du länkar till skulla jag aldrig köpa. Hoppa över den. En diesel import för det första och dessutom är den nyligen importerad. Så dom har importerat den enbart för försäljning och kunna käna pengar på den gissar jag på iaf. |
|
| Det där med Facelift. Jag är hyggligt bilintresserad och trots idogt läsande här och på Blocket så var det först efter att ha köpt min e91:a som jag insåg att det var en pre LCI. Så jag undrar om gemene man tänker så speciellt mycket på detta?! Jag tror priserna kommer att följas åt nedåt ganska lika. | |
|
Vill inte avråd, men var försiktig. Oregat / hemligt nummer.. Är säljaren seriös så visar han samtliga handlingar som finns, kvitton och rubbet. Annars skulle jag se åt andra bilar. Kolla samtliga stämplar och ring verkstäderna. Gör samtliga undersökningar innan eventuell affär och inte som många gör, efter köpet då man börjar ana oråd! |
|
| Köpte nyligen en 318iT -08 för <100'. En motsvarande LCI hade kostat minst 30' till. | |
| STOCKBROKE hur tänker du nu? har min till salu här på autopower köpte den ny och har skött den som ett barn.............bara för man vill slippa idioter behöver man ju inte va oärlig eller??? | |
|
Burt, förstår nog inte riktigt vad Du menar. Mitt inlägg var bara ett råd till trådskaparen att vara försiktig, nyimporterade dieselbilar har tyvärr många gånger visat sig vara fuskade bilar. Att han skall vara noga att kontrollera bilen innan ett eventuellt köp. Oregade kontantkort brukar vara ett av verktygen fuskarna kör med. Allt för att göra det svårare att spåra upp dem och ha ngon att klaga till. Känner en person som för några år seden köpte en bil som visade sig vara rejält fuskad / mätarskruvad. Säljaren hade oregat kontantkort. Bilen, helt nyimporterad, stod regad på en "målvakt". Affären gjordes upp på en bensinmack och ägarbytet genomfördes. Senare var det omöjligt att fastslå vem den egentliga säljaren var. Fuskad servicebok var bara löken på laxen. |
|
|
Har en bekant som blev lurad på en skruvad bil där denna säljare va inblandad |
|
| ok förstår va du menar men de är just för o slippa dessa mäniskor ja kör me dolt nr på bil o telefon......de e så jävla tröttsamt me dessa parasiter mvh . | |
| Med så höga krav på spec skulle jag rekomendera TS att hämta hem en bil själv från BMW i Tyskland. Med Europagaranti är risken att bli lurad liten. Om du inte orkar hämta den så låt en transportfirma ta hem den åt dig. | |
|
Tack för alla svar och tips. Prisskillnaden är så pass stor mellan Pre-LCI och LCI så det finns mycket pengar över att lägga på modifering och eftermontering. Kommer att löpa hela linan ut med en icke facelift i stället. Nu väntar jag bara på att rätt bil ska komma upp på annons. Manuell, 325D/330D, Stora Navin och sportinredning i helskinn. Resten kan kvitta :) Mvh Chrille ( Chriz Loud ) |
|
|
Går allt som det ska så har jag nog en bil med mina krav mycket snart. Ps. Är det någon som vet om tyska bilhandlare har öppet i dag (torsdag) och i morgon (Fredag). Eller kör dom stängt fram tills Tisdag? Återkommer så snart jag vet om affären gått i lås! Mvh Chrille ( Chriz Loud ) Letar E91 325D/330D manuell med stora navin. |
|
| Mailade igår till några handlare fick svar idag så jag tror dom har öppet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.