AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
958

Luftskrev till kylare gick av

Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
Hej har massor med luft i systemet skulle lufta på luftskruven på kylaren när jag drog åt plast skruven så gick den av. så nu är halva kvar o bilen går ju inte o köra nu alls

hur fasen får jag bort den kan väl inte borra ur den heller med tanke på gängorna

bmw 523i 1996 E39

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kanske går att glödga en spårskruvmejsel i lämplig storlek och trycka ner i plasten så att du smälter ett spår?
Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
ja nått sånt fan va trött man blir

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Ja, kylarplast blir tråkigt spröd med tiden. Mycket som verkar genialiskt på ritbordet hamnar i en annan dager när åren gått.
En glödhet torx kanske också fungerar som verktyg.
Hn
174
Hn
F31 330iX -16
När samma sak hände mig för tre år sedan räckte det med en spetstång som jag öppnade några mm, tryckte ner i det som var kvar av skruven och vred upp den. I och med att skruvhatten var borta så satt resten inte speciellt hårt. Kostnad för ny skruv: 25 kr hos BMW.

Visa användare
134
525_vanos
523 E39 1996
jag borrade och tog en mejsel o vred runt sen gick den upp köppte en ny på bmw för 30 kr men luftningen var ett helsike luftat säkert 20 gånger nu verkar ja ha fått till det

nu är det bara ett ojud vänster fram tror det är stötdämparen som ä sop slut det låter när man gungar den o inte alls lika mycke motstånd mot andra sidan.

sen hoppas ja det beror på däcken det durrar när man åker kommer från bagvagn

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.