|
|
|
|---|---|
|
Har under ett par dagar haft problem med att den gula motorlampan börjat lysa på min BMW 320i touring -08. Så var idag in och gjorde felsökning och fick fram att jag hade för "höga kolvätenutsläpp". Bilen har snart gått ca 14 000mil. Någon som vet hur allvarligt detta är och hur man lättast kan åtgärda felet. Funkar det med att slänga i någon "STP cleaner" i tanken och tanka 98oktanig bensin för att kanske rensa upp lite? Fick iaf lampan släckt på felsökningen så vet inte om felkoden kommer tillbaka. | |
| Lampan tändes på min bil också och varnade för felaktiga avgasvärden. Jag har läst att om bilen gör fem körningar där avgasvärdena är inom gränserna, så kommer lampan att släckas av sig självt. Så var fallet på min 320 touring -06. | |
|
Aha okej men då får jag köra fler gånger för att se om den slocknar. För idag när jag tar ute och åkte så tändes den igen. Men någon som vet ifall detta är ett allvarligt fel som måste åtgärdas så fort som möjligt eller om jag kan köra ett tag till utan att jag förstör bilen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.