|
|
|
|---|---|
|
Lyfter en gammal tråd från 2008 av dallev79, då jag fått exact samma symptom. Hoppas någon har en idé. "Bear with me now. Har haft detta bekymmer sen jag köpte bilen av föregående ägare. Det gnisslar till ett ögonblick för att inte nästa försvinna helt. Det gnisslar helt slumpmässigt, ibland kan det gå lång tid utan nått, men sen kan det komma flera dagar i sträck, men fortfarande helt random. Jag blir tokig, mycket svårt att lokalisera vart det kommer ifrån. Det är inte sätena, men nånstans från kupén är det. Gnisslet kan uppenbara sig när som helst, även på fin slät landsväg utan att jag varken gasat, bromsat, växlat, bara kört rakt fram. Dock så verkar det komma oftast när man kör över ojämnheter. Vid nått tillfälle lyckades jag frambringa gnisslet när jag jinglade/vickade växelspaken fram o tillbaka. Tog bort damasken och plastskyddet runt, men där finns det inget. Hur kommer jag längre ner? Finns det nån mekanism där som skulle kunna gnissla på detta viset? IP: ...[103.141]" | |
|
Har upplevt det på min kärra att det kan uppstå gnissel ibland men då är det bara vissa växlar (5an tror jag). Det är lädret, själva damasken runt växelspaken som gnisslar och behöver smörj för min del. |
|
| Tack för tipset, skall testa det, men det låter mer som ett metalliskt gnissel. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.