|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en BMW 330 Touring -03 med drygt 15k mil på mätaren. För att tag sen så började växellådan bete sig lite konstigt. När bilen är kall, så vill den gärna ligga kvar i "läget" 5:an. Men när lådan blivit varm så släpper den detta och allt är normalt. Läste för många år sedan om dessa problem här på forumet, men hittar inget nu. Var det något stag i lådan som behövde bytas? Har för mig att någon skrev att detta kostade runt 5000 kr att åtgärda på BMW. Någon som har mer info? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok, ACS CLS I: Länk | |
|
Citerar begagnatguiden, det är kanske bland annat där du läst det? "Vissa E46 bilar har drabbats av att växelspaken inte återvänder till mittenläget när en växel läggs ur, oftast från 5ans växel. Fenomenet visar sig enbart medan växellådan fortfarande är kall och försvinner när växellådan uppnått arbetstemperatur. För att åtgärda felet, behöver en kolv med tillhörande fjäder bytas och för detta krävs att växellådan demonteras, vilket kostar ca 3500 kr" Lycka till med bytet! //Bjersér |
|
|
Tack för info Bjerser. Någon som åtgärdat detta på firman? Vad har kostnaden landat på? /Edvard BMW CS #4503 Min dagbok, ACS CLS I: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.