|
Sida 4 av 21
|
|
|---|---|
|
Anledningen till att besiktningen inte reagerar är för att det inte ens är obligatoriskt med vägmätarställning på en bil i Sverige. Du kan i princip ha en cykeldator som hastighetsmätare. ------- //Lövet |
|
|
Kollade upp en Bmw 320D -10 från Helsingborg som jag var intresserad av idag. Stod i annons att den gått 7400 mil men kollade med Bmw och fick besked att den rullat mellan 15-16000 mil. Den ligger på blocket och har regnr. WNY 841. |
|
|
BMW 320d Touring Navi Sport 18" -10 7700 mil ska det vara. ville bara rätta mig själv |
|
|
Angående DMC227 som är med i början på denna diskussion: det står att den har gått 134 477 km 2012-04-14. i annonsen står det ju 13 000 - 13 499 mil. Vilket inte verkar helt långt från sanningen? De kan ju knappast ha hunnit köra flera tusen mil på ca 8 mån? Står ingen exakt mätarställning i annonsen.... Någon som vet mer om denna? Eller tom varit o kollat på den? Rätt bra pris nu? Det står även att det är 163 hästar, men det är ju en 177 hästars... Länk |
|
|
5284ever Annonsen är ju ändrad. Stod väl ett mycket lägre miltal från början. Priset är ju sänkt från 161000 till 130000. Nu stämmer det exakt med avläsningen, så det är helt enligt sanningen. Inte "nära" sanningen som du säger :) 13447 faller ju inom spannet i annonsen. Problemet är ju att säljaren är en skojare som insett att det skrivits om den här, och har således skruvat mätaren rätt igen och sänkt priset hutlöst. Lurigt.... |
|
|
En grej till... Frasen "- import från tyskland med dokumenterade mil från bmw i helsingborg" har tagits bort! Stod också med från början i annonsen. Inte hundra hur det ligger till med ärligheten hos den säljaren alltså.. |
|
|
5284ever; Den har 163hk i och med att det är en Edition Fleet något som är rätt så vanligt i Tyskland, gäller även 520d. Utrustning Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBAUX31070A209143 Typkod UX31 Typ 320D OL (EUR) E-modellserie E91 (MUE) Serie 3 Typ TOUR Styrning LL Dörrar 5 Motor N47 Cylindervolym 2.00 Motoreffekt 130 Motor HECK Växellåda MECH Färg SCHWARZ 2 (668) Stoldynor STOFF VERTEX/ANTHRAZIT (EBAT) Produktionsdatum 2009-01-20 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon S1CBA CO2 UMFANG Koldioxid-omfång S1CCA AUTO START STOP FUNKTION Automatisk start-/stoppfunktion S1CDA BRAKE ENERGY REGENERATION Brake Energy Regeneration S240A LEDERLENKRAD Stuurratt, laeder S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunktion f ratt S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S386A DACHRELING Takreling S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sportstol S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S520A NEBELSCHEINWERFER Dimstraalkastare S521A REGENSENSOR Regnsensor Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatautomatik S606A NAVIGATIONSSYSTEM BUSINESS Navigationssystem Business S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online S633A HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH. Förberedelse mobiltelefon Business S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S6AAA BMW TELESERVICES BMW TeleServices S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Styrning TeleService P7R9A EDITION FLEET Edition Fleet S7SNA NAVI BUSINESS M.HANDYVORB.BLUETOOTH Navi Business/tfn-förberedelse Bluetooth L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG LANDUTFÖRANDE TYSKLAND S843A MOTORAUSLEGUNG Effektminskning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation tyska S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Telematics access request,country-spec. Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S8SPA COP STEUERUNG Styrning COP P9BFA NAVIGATIONSPACKAGE Navigation paket Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S2SXA LM RAEDER VIELSPEICHE 282 BMW LM-fälg multieker 282 S321A EXTERIEURUMFAENGE IN WAGENFARBE Exterieurdelar in vehicelfärg S4CGA INT.LEISTEN SATINSILBER MATT Interiörlister "satin-silber" matt S548A KILOMETERTACHO Kilometerräknare S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Sprak tyska Det är dessa koder som man ska kolla efter, såldes mig veterligen endast till företag, dessa bilar har ofta navigator, värmesitsar, tygklädsel men inte ofta de mer extrema tillvalen. P7R9A EDITION FLEET Edition Fleet S843A MOTORAUSLEGUNG Effektminskning Stephan |
|
|
DMC227: Senast godkända besiktning: 2012-07-12 Vägmätarställning, km: 118287 |
|
|
Aha, såg inte annonsen från början med den lägre mätarställningen. :) Nej han verkar ju inte helt pålitlig då..... Vad är då edition fleet? Och varför? Enligt Bilvision har den 177 hk? Dum fråga kanske men om man då köper TEX bluefin-trim till en som denna, vad blir slutresultatet? |
|
|
VARNING VARNING VARNING Bestämde träff med säljaren (Roger) idag onsdag för att åka å titta på Bmw med regnr. DMC 227. Då vi hade en bit att åka ville jag ha adressen men det gick inte. Skulle kontakta säljaren när vi var framme i Hgb. Betalningen skulle vara lite på bankvx å lite kontant, allt var ordnat å vi startade färden. Kom ner till Hbg ringde Roger då gick det inte att kolla på bilen för han befann sig någon annanstans och kunde inte träffas på 2 tim. Jag skulle ringt innan fick jag som svar sen lade han på luren. Fördrev tiden i hgb för jag ville ju kolla ev köpa bilen. Efter några timmar ringde jag han igen inga svar, provade många gånger inget svar. Då min far ringer upp han svarar han direkt å då var han i Malmö och kunde då inte vissa bilen utan vi skulle vänta ytterligare.Som ni förstår åkte vi hem igen 14mil enkel resa. Har kollat upp killen idag och han har några mobiler men inga är reggade, han säljer även en corvette på blocket där han vill byta med en harley. Bmw står reggad på en som heter Helene Stålkrantz om de är släkt eller hur det ligger till vet jag ej. Han uppträder verkligen oförskämt och har inget vänligt bemötande alls. Så alla som mot förmodan skulle vara intresserad av denna bmw ( om det nu finns någon) säger jag bara GLÖM DET bespara er den tiden å åk å köp någon annan. |
|
|
Vilket ålarens!! Om man nu lägger ut en annons på en bil så vill man väl sälja den? Fattar inte hur folk tänker ibland! Förstår din irritation!! Har man bestämt träff och kört långt förväntar man sig att det ska gå smidigt och bli trevligt bemött! Var med om nått liknande en gång, skulle hämta en gammal 325:a med släp i staffanstorp (ca 10 mil enkel resa). Snackade med säljaren flera ggr och bestämde tid, ringde precis innan vi körde och sa att nu kör vi, är där om en timme ca, gick tidigare från jobbet, hyrde släp och körde ner och skulle ringa när jag kom till Staffanstorp för närmare vägbeskrivning. När vi är framme ringer jag och han säger: DEN ÄR SÅLD! Jaha men vi hade ju bestämt nu säger jag. -Ja det är så många som ringt säger han o lägger på! Gissa om man blev förbannad!!! Det var bara o åka hem igen. Tackar för varningen! |
|
|
5284ever; Den är reggad med 120kw DMC227 BMW 390L / 320D STATIONSVAGN KOMBIVAGN (AC) Tillv: Reg.datum: 2012-07-21 Chassinr: WBAUX31070A209143 Växellåda: Manuell Motortyp: 120 kW, 1995 cc Edition Fleet står inte med i Autokatalogen som tar med alla bilmodeller som säljs till allmänheten dock finns de med hos schwacke.de och man hittar en hel del sådana på bmw.de/gebrauchtwagen och mobile.de. Man kan ju hoppas att med chip så får den samma effekt som en 177hk men inget jag vet. Edition Fleet är åtminstone i Sverige okänd, samt jag har aldrig sett några test av dem i tyska motortidningar. Säljaren verkar vara en person man absolut inte ska befatta sig med oavsett vad han säljer. Stephan |
|
|
Någon verkar iaf fått tag på killen, annonsen är borttagen. |
|
|
Han säger att bilen är såld vilket jag betvivlar. Hans tjej skulle sålt den för 110" vid middags idag men när vi snackas vid kl 1430 så var den inte såld Även Vetten är såld tydligen, konstigt att man kan ha sådan tur att sälja 2 st bilar samma dag. Nä här osar katt så den personen ska man nog inte göra affärer med |
|
|
Framgår redan vid mätarfifflet att man inte ska författa sig med den säljaren. Därefter: Ändrad annons, ändrad mätarställning igen, (till korrekt), sänkt priset hutlöst, tagit bort från annonsen att bmw garanterar mätarställningen, osv. Att du marcusk faktiskt ville kolla på bilen är ju lite av en gåta :) Men det var ju bra att du inte köpte den. Kanske inte sett att det stått om den här på ap tidigare? |
|
| Det jobbiga är när man köpt en skruvad bil och sedan fått reda på riktiga mil. Är att det bli så mycket svårare att sälja bilen sen, fast man lägger fram alla papper på bordet. Som i mitt fall. Nu tjänade inte den här killen så mycket på mig men att kunna ljuga så bra förvånar mig än idag. Har bråkat och pratat med den förra ägaren men han bad mig dra åt helvete + en del hot m.m. | |
|
5284ever: jag har en 163 hk 08'a 320d som jag tagit hem från Belgien, den har en utrustningskod som heter effektminskning. Jag har 'Bluefinat' den och får ut samma krut som en tunad 177 hästare, alltså bör det endast skilja programvara mellan 163 och 177 hästarna när det rör sig om 08- ...hade tidigare en 06'a som jag också tog från Belgien den hade 150 hk, men var samma motor som 163'orna i sverige...:) Tror det har med skatteskäl att göra |
|
| 2011-02-21 195 854 km - Länk - WBAUW91010A200170 - CTY473 - Angivet 8100 mil | |
| 2012-10-31 147 298 km - Länk - WBAUY91000A162960 - DPP264 - Angivet 10499 mil | |
| Annonsen snabbt borttagen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.