AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
116.650

Tips om skruvad 320d

Sida 21 av 21
Visa användare
305
Remo
320d Touring -11
Utklipp från Råd & Röns svarta lista:

Linus Bilar i Huddinge AB - Motor - Huddinge
(Gissar det gäller samma Linus, eftersom de skriver "Vi finns nu i Tystberga")

Köp av begagnad bil för 24 000 kronor. Företaget rekommenderas att låta kunden häva köpet, samt betala 6 245 kronor för bland annat inbetald fordonsskatt. Kunden drev ärendet vidare till tingsrätt, genom kronofogdemyndigheten har han nu fått pengarna.
ja
50
jaronsso
320i Sedan -07
Ring förra ägaren?
Kanske har "pratat ihop sig" med Linus bil. Man vet aldrig.
Men ringa och höra läget kan du ju alltid. Hade jag gjort, och det ska man ju faktiskt alltid göra. Men det blir "lättare" om den är svensksåld.
Tror inte jag skulle våga köpa en bil från Linus bilar. Sen har jag inte riktigt bestämt om jag ska ha med automat eller inte. Kommer nog leta vidare iallafall.
LPX321
Enligt annons: Länk 9 850 mil
För några veckor sedan: Länk 10 200 mil
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Årsmodellen är även fel (är en 2011 men står 2012) och minst en dörr är omlackerad med kraftig nyansskillnad.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det lär stå precis samma sak på mätaren än innan men säljaren tycker det ser bättre ut i annonsen. Sedan när spekulanten brister han ut "ojsan, den hade visst gått lite mer sedan vi gjorde annonsen"...

Överlag känns det som ett otroligt trist exemplar i största allmänhet. Ingen utrustning, sliten solidsvart lack.

-------
//Lövet
Om det nu är som du säger – är det ok att medvetet ange felaktig mätarställning och årsmodell?

Håller med om att det är en minst sagt tråkig bil, även om det faktiskt är en sliten metalliclack.
Det är verkligen inte ok att ljuga i en annons om miltal, årsmodel och skick, men det är inte samma sak som att skuva en mil och förfalska historiken.

I detta fall är det ganska enkelt att se att bilen inte är den pärla säljaren målar upp i annonsen. Jag gillar inte att säljaren antyder att han haft den sen ny och pedantskött den, när det är en fd tjänstebil som någon annan kört utan att verka bry sig så mycket. Köpt på KVD den 2/7 för 110 500, hyfsat påslag för 18 tums fälgar....

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det beror på hur lång tid tid det gått mellan annonsering och mätarställningen. Har själv sålt bilar med 200-300 mil mer än annonsen eftersom jag inte haft möjlighet/orkat uppdatera annonsen. Men då pratar vi annonser som legat ute kanske en månad först.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.