|
Sida 2 av 21
|
|
|---|---|
|
2009-08-06 213 163 km - Länk - WBAVU910X0KT15581 - CGB969 Senast avlästa vägmätarställning 176 548 km - Länk - WBAVU91010KT00869 - BCK941 |
|
| Jag ska inte ha credit, har en hemlig beundrare som förser mig med info. Postar på så länge jag får info! | |
| 2010-09-30 151 665 km - Länk - WBAVC91040VD85095 - DKJ388 | |
|
Då är frågan, hur många av ägarna vet om det här... BMW M-POWER |
|
| Nej, det är väl det enda som känns lite sådär med detta. Men de med en eller noll lär ju vara väldigt medvetna om det. Men å andra sidan, bättre att en blir blåst än att flera efter det blir det, antar jag? | |
|
Ja absolut! BMW M-POWER |
|
|
Sjukt ändå vad många bilar som skruvas.. Grymt att du kommer med infon. Blir så sjukt skeptiskt till alla bilar nu när jag letar bil.. Får bli en Renault eller något där det inte finns något större värde i att skruva. |
|
|
Observera att alla är diesel... BMW M-POWER |
|
| Är ju egentligen inte svårare än att be säljaren ta ett utdrag på bilen via BMW och lämna över innan eventuellt köp. Vill inte säljaren göra det - move on. | |
Karl-Hilding |
Lus, kan du kolla DOW 670. Enl annons 10.200 mil. Tack på förhand. |
| Kan tyvärr inte ta emot förfrågningar. Vi får hålla till godo med vad superhjälten Mätarmannen ger till oss! :) | |
|
2011-03-17 188 630 km - Länk - WBAUX51020A546816 - DJN974 - angivet: 9600mil 2011-08-15 163 075 km - Länk - WBAUX51070A546939 - DNM494 - angivet 12200mil |
|
| Bilteamet Syd lyckas med 2 vagnar ..Många pärlor där säkert.. | |
| Finns det nån importerad 320d som inte är skruvad?! | |
|
Bilteamet Syd har en hyfsat varierande vagnpark.. BMW 530D F10 varvas med Volvo 740 från -88, någon husbil (?!), osv. På något sätt är det ändå underhållande att se sådana bilfirmor faktiskt gå runt. Folk är alldeles för naiva idag. Tveksamt när man har (minst) två skuvade åk hos sig.. |
|
| Alla är det bilar som gått väldigt långt på kort tid - alltså perfekta bilar att skruva, då modellen är relativt ny, så prisskillnanden på låg vs. långmilare är rätt stor. | |
|
andreas_lofgren; Jag har fått hjälp att vid ett flertal tillfällen fått utdrag från BMW. En del handlare påstar att man måste äga bilen för att få se detta men ringer man runt till 2-3 st så får man hjälp. Systemet de tittar i heter "ISPA Light" och på de utdrag som jag fått verkar det som även vanliga servicar är loggade, både i Tyskland och i Sverige. Däremot står inte vad som är gjort men datum och mätarställning syns och det är ju det viktiga. (Jag var nära att köpa en M5 e39 med 12000 mil för mycket på mätaren förra året. Hade varit svettigt nu med dagens priser.) |
|
| Ha ha, "12000 för lite på mätaren" menar jag förstås. | |
| Precis som OlaO skriver så kan de "bara" se datum o mätarställning. När jag kollade upp en bil kunde BMW i Sverige (Kristianstad) se att bilen varit inne 3-4 gånger under ett drygt år på "garanti rep", de kunde dock inte se VAD som gjorts. Bilen i fråga var såld ny i ett utomnordiskt EU-land. I detta specifika fall matchade miltalen vid reptillällena miltalen från ungefär samma tidsperiod i serviceboken. | |
|
Här är DOS810 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.