|
Sida 19 av 21
|
|
|---|---|
|
BMW64: Sen har dom satt barnstolen helt jävla fel också. Tror inte dom är medvetna om att den är backad 20 000 mil? |
|
| Fått uppgift om att samma säljare lurat andra på detta forumet. | |
|
Hade inte samma säljare en 525dt -08 för 145' förra året? |
|
|
Det smakar inte skruvare om annonsen riktigt. Synligt regnummer, registrerat telefonnummer som dessutom går till den person som är angiven som säljare, säljaren har ägt bilen förhållandevis längre. Det skulle inte förvåna mig om det egentligen är "ägare 0" som är skurken här. ------- //Lövet |
|
| Nån som har kontaktat säljaren eftersom annonsen är borttagen? | |
| Anar ugglor i mossen. Säljaren registrerade in bilen i Juni 2012, sedan togs den inte i trafik förrän i Oktober 2012. Krocklagning och mätarskruvning i mellantiden? | |
|
Importör kan ha varit ägare 0, inte nuvarande säljare. ------- //Lövet |
|
| Jo visst andreas. Men säljaren nu har ägt bilen sedan samma dag den registrerades. Sedan tog han inte bilen i bruk förrän efter 4 månader. | |
|
Det håller jag med om är märkligt och ett ganska onaturligt beteende. ------- //Lövet |
|
|
Ligger en 330XD E91 -05 på blocket med skruvad mätare. Länk Reg nr: CLC038 Chassinummer: WBAVT91020KT89743 Säljs med kilometerdata på 15 000-15 500 mil. Besiktad 2013-02-08 på 15 100 mil BMW Centraldata högsta registrerade miltal: 17 328 vid okänt datum. Vid intresse be om fullt utdrag från BMW för vilket datum detta registrerats. |
|
| BMW 320dM -08 - 2011-10-31 229 954 km - Länk - WBAVU51000A312171 - EGN953 - Angivet 123000 km | |
|
lus. din varning ovan stämmer inte med angivet regnummer i annonsen ERR114 //Anders |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Anders: ERR114-"Det registreringsnummer som du angivit finns inte i vägtrafikregistret. Kontrollera numret och försök igen. Felkod (5208)." troligen från bytbil.com (lång historia kort: De gen nummer,kommer över till blocket) KOlla på Länk! så ser du att Lus vår mästare har rätt :) |
|
@bmw-anders2013: Det är jag som är ägare till CLC038. Vart har du fått dessa uppgifter ifrån, och vart får jag dessa mer preciserade? Detta är helt nya uppgifter för mig, och jag behöver mer info för att kunna driva ärendet juridiskt mot handlaren. Jag har pratat med BMW Sverige. De säger att jag måste vända mig till en auktoriserad BMW- verkstad för att se bilens eventuella historik, de har inte tillgång till historiken själva. Har pratat med Bavarias verkstad i Solna, de säger att det finns 3 noteringar om bilen. 2 med tid, plats och mätarställning som verkar vara helt i sin ordning. En notering utan tid och plats, bara mätarställning på 17 328 km. Jag har mailat BMW-auktoriserad verkstad i Italien för att se om de har mer info om var och när denna notering har gjorts. Om du har denna info får du gladeligen dela med dig av den till mig. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Emmet: kanske har han blandat ihop km å mil. BMW-Andreas är rätt ny forumet, så det är svårt bedöma hans kunskap och trovärdighet ännu. |
|
Helt rätt Jörgen! My bad. //Anders |
|
| Min kompis letar efter en e60 och han har hittat en 525 som ser fin ut men den är importerad. Kan du kolla upp om milen ser bra ut? Reg nr är WBU001 | |
| Oj, fel av mig! Den var ju svensksåld. Fått fel info. | |
| Det var en 545 med reg nr EFP977. | |
|
Hej! Tänlte efter några år köpa bmw igen, då skodan inte alls håller måttet när det gäller komfort. Har kikat lite på en 318d. Men skulle bli jätteglad om någon kan kolla upp den. Vill ju inte köpa en bil som är skruvad... Den heter WBAUT31010F016341 Tack på förhand. /johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.