|
Sida 17 av 21
|
|
|---|---|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
rohd, BINGO... WBABS52000EH87452 DLO705 är felstyrd från fabrik. /siffran i chassinummret är en 2a.. |
|
Den silvriga 330 cabben har varit uppe tidigare. Ja den är högerstyrd från fabrik. ------- //Lövet |
|
| Och här är den igen: Länk | |
| Förlåt mig mina damer. Jag ville bara vara säker. :] | |
|
Det skulle vara trevligt om köparen av DPP264 - 330d gav lite feedback här i tråden av hur Solåsens Bilcenter agerar på en reklamation om mätarfusk. Om inte annat så kanske vi här på forumet kan ge lite tips hur gå vidare om Solåsens strular (vilket är väntat). Dessutom så räknar säkert Solåsens med att såld bil innebär borttagen annons (med all bilinfo), vilket såklart skiter sig då det finns skärmdumpar på "Backad" sidan. :-) Skulle även vara intressant veta om Solåsens skrivit ut mätarställning på köpekontraktet. |
|
|
Vore verkligen intressant om han kom in hit och delade med sig hur solåsen reagerar på att han vill sälja tillbaka bilen. Dom är ganska så körda om dom nekar uppgifterna totalt. Finns bevis långt innan säljdatumet att den är felaktig. Har en lång mailkonversation med dom som jag gärna kan dela med mig av. Vid ett ev behov att ta ärendet vidare kommer dom inte komma långt. Är ett uppenbart fall av bedrägeri. Vad det gäller kontraktet finns det inte en chans att det står något om att den gått dom där 4-5000mil extra. Då borde ju köparen reagerat på detta ganska snabbt vilket han inte verkar ha gjort efter samtalet med Jörgen. |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Haas, Toppen. Spar den.. Han kände inte till något om skruvad, han kände till Autopower, han kanske ger sig till känna här, Jag sa att tråden fanns, om inte så ringer jag gärna honom igen om en vecka eller två för att kolla. Ung kille som köpt bilen på kredit :( |
|
Vad jag menar med mätarställning i kontrakt, är om handlaren törs skriva ut den annonserade mätarställningen ifall den senare kommer att användas i en rättstvist? Sedan är det oroväckande tyst från köparen. Tyvärr så verkar ofta yngre personer ha svårt att vara "obekväma" mot andra och stå upp och/eller bråka mot företag eller myndigheter. 5000 fuskade mil x värdeminskning per mil = mycket återbetalning att kräva på köpesumman (alt. häva köpet). |
|
Karl-Hilding |
Är jag helt fel ute om säljaren har villkorat till köparen att lösa tillbaka bilen fullt ut + en liten kompensation. Om nu köparen tagit kontakt med Solåsens Bil. Villkoret är att inte skriva något på AP. Jag anar alltid oråd när något blir tyst. Ex.vis om killen i Höör/Hörbytrakten som blev avlurad sin E38 av en ökänd ziggis-bilskojare från Malmö. Killen var inne och skrev en hel roman på AP för att sedan bara lägga ner. Att han blev hotad på något sätt skulle jag kunna skriva under på. |
| Undra hur det gått för ägaren till DPP. | |
|
Länk Kan milen på denna stämma? BZT272 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Inget jag skulle tvivla på i första hand i allfall. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Varför skulle dem inte det? |
|
Sv.såld bil 5 år gammal bil med 10.000 mil pä mätaren. Vad skulle vara konstigt med det? Det var länge sedan alla dieselbilar gick 5.000 mil om året... ------- //Lövet |
|
| 330dA -07 - Kilometerställning (centraldata): 254 087 km - Länk - WBAVU91000KT16741 - WWH912 - Angivet 135000 km | |
| 330dA -08 - Kilometerställning (centraldata): 158 632 km - Länk - WBAVU91090KT17080 - DOD158 - Angivet 135000 km | |
| Man kan ju undra varför någon skruvar tillbaka en mätare med så lite som 2 363 mil. | |
| Finns inget datum på angivelsen. Bilen kan lika gärna vara backad 20000 mil. | |
| Letat 330 335 ett tag och efter följt ett antal trådar likt denna, blir man en aning nojig att någon gång verkligen byta.... | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.