AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
116.651

Tips om skruvad 320d

Sida 11 av 21
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Haha ja ett sånt påhopp från firman tyder ju inte på någon större intelligens!
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Jörgen! När du nu kontaktade bilprovningen, frågade du varför de inte heller "bryr" sig om en bil som var besiktigad året innan med ett miltal på låt oss säga 18000 mil och sedan efter en ny ägare besiktigas året efter med en mätare på 12000 mil, där är väl också en del av lurendrejeriet.

Men det verkar som inte detta heller kontrolleras, jag har ju själv haft ett par bilar bla en 520-94 som när jag bytte in den hade gått 34000 mil, kollade upp den efter några år och då hade den haft 6 ägare till och hade då gått endast 19000 mil enl bilprovningen.

Det borde vara lätt för dem att kolla ett par år bakåt för att se om mätarställning stämmer eller ej. Det borde vara deras ansvar att kolla att mätarställningen stämmer. Mvh Mats
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Bilprovningen bryr sig inte om det. Knappar bara in det som står. Bara hastighetsmätaren funkar så är det ok. Du får sätta vilka siffror du vill helt enkelt. Tyvärr!
Visa användare
305
Remo
320d Touring -11
@tylen

Jag håller med tidigare inlägg. Företaget försöker bara skrämma dig så du lägger ner att bråka med dom, men även för att flytta fokus från deras fifflande.

Så finns ingen nyhetsnotis i lokala tidningen om skadegörelse och om inte de kan visa upp skadade bilar är detta bara en bluff. Och varför skulle man överhuvudtaget tro på ett företag som ljugit och fuskat förut?

Till sist, hälsa företaget att polisen är välkommen till dig och att när de väl dyker upp tar du samtidigt och går igenom dina anklagelser gentemot företaget.
Firman sitter nog i klistret nu stå på dej!!!!!!!!
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Wheelie82!! Det förstår jag också!! Det var därför jag gjorde detta inlägg att det borde vara deras skyldighet eller hur?? Detta utnyttjar många bilförsäljare företag och privata. Det borde vara nån typ av brottsligt att minska bilens verkliga mil med typ 6000 mil och sälja bilen mycket dyrare än vad den egentligen är värd. Med andra ord så är ju bilbesiktningen "medbrottsling" när man ej kollar detta. Mvh Mats
ja jag har fattat vad det är dom vill och det sjuka är att jag fått bilder på bilarna där det är inristat i lacken bedragare, mätare???,hahaha och sen vanliga repor men när jag frågade om dom gjort polis anmälan så fick jag svar att dom inte gjort nån anmälan utan enbart pratat med deras revisor. och bilarna stod som sagt ute med snö på bilarna på jag fick bilder när dom tagit in bilarna och tvättat dom.... smart drag av dom och tvätta bevisen och inte anmäla
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Självklart polisanmäler man om man fått sina bilar repade. Finns väl inga skäl att inte göra det?
Kan ju vara ett antal andra som blivit blåsta av denna firman så du är nog inte ensam tänkbar gärningsman! ;)
De vill som sagt bara "byta ämne". Stå på dig och var självklart inte rädd för någon polisanmälan.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Wheelie82 har fel. Bilprovningar har sedan årskiftet 2011/2012 kontroll på mätaställningen, dock enbart på nyare bilar, års 2012->. Du kommer få underkänt om den är lägre.
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Mattez4: Ja man kan ju tycka att det åtminstone borde "tändas" en varningstriangel i deras system när mätaren är backad.

Men jag känner till en som alltid fulade med sina bilar. Ett riktigt svin. Han köpte en ny bil, körde i 1-2 år utan varken service eller nåt.
Sen när det var dags att sälja rekondade han den och backade mätaren till 1200mil när han egentligen kört kanske 6000 mil. Han tyckte bilen tappade för mycket i värde annars!
Wh
458
Wheelie82
530d f11 -16
i3 94Ah BEV - 17
Jörgen: Aha det var ju bra, visste jag inte. Ett steg i rätt riktning då.
ja
50
jaronsso
320i Sedan -07
Tylen:

Revisor??! Vad fan ska hen göra.. Jösses. Som sagt, de försöker bara hota dig och flytta fokus.
Försök ta tag i det jag skrev i början. Ta fram allt du har på bilen, köpet, historik, papper, osv. Sammanställ allt, även info från denna tråd om aktuell bil som är skruvad hos dem -> Polisanmäl. Ju mer info och bevis, desto bättre. Finns säkert fler bilar de sålt som varit skruvade! Kanske fler kan upptäcka som du gjort.

Lycka till
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jo, det går framåt, men som oftast lite för sakta..
Här kan du läsa om det, Länk

Men det är också svårt för dem, de kan ju inte inför vilka regler som helst. Vi kollar bara BMW,Audi,MB för de är de man fuskar med.
Eller från Li.. ja, länder som kanske är mer suspekta.

Men jag ska på måndag har samtal med Urspungskontrols chefen om tankar och ideer. Så har ni saker ni vill att jag ska tipas dem om. Skicka PM.

Ang höger vänster styrda så är det också svårt. Om det kommer en bil från England. eller från något annat land. Som lämnade bandet hos BMW med Högerstyre. Så vet man inte vart den är ombygd. Här måste transpostyelsen kolla upp detta mer. Kanske via EUROCARIS eller dyligt.

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
EUCARIS heter det, men man säger Eurocaris
Visa användare
305
Remo
320d Touring -11
Har förresten någon ringt eller mailat på senaste BMW-annonsen med "felaktig vänsterstyrning" för att kolla hur en högerstyrd bil plötsligt kan säljs som vänsterstyrd?

Länk

Frågar eftersom det skulle vara spännande höra förklaringen. ;-)
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Länk

Den där blir min fjärde bil på Birgerssons bil och jag är supernöjd med firman och killarna nere på firman. Jag ska dit och kolla på bilen imorgon samtidigt så ska jag undersöka vad skadegörelsen handlar om och återkomma med besked.

Trevlig helg

AlanO
We
159
Weelie
435D GC-15
Trevligt att du är nöjd alano. Fortsätt göra dina affärer där, du lär bli deras enda kund i framtiden.
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Weelie det är precis vad jag har planerat att göra. Är man nöjd så går man tillbaka. Blåst kan jag blir överallt. Men jag känner killarna väl och har jag haft problem med en bil så har dem alltid ställt upp. Jag ser inte det här som en anledning att inte handla där. Är ni hundra på att det är dem som pillat på mätarställningen eller hoppar ni på dem utan bevis

AlanO
Visa användare
170
alano
BMW M6 2005
BMW 335 e92 alpinvit
Det jag menar är att är ni säkra på att Birgerssons bil är medvetna om det felaktiga mätarställningen?

Har någon kontaktat firman och pratat med dem?

AlanO
ma
150
matteZ4
BMW 320I A 2013
BMW Z4 3.0 2003
Då då får jag tacka både Wheelie82 & Jörgen!! Alltså som Wheelie82 sa: Ett steg i rätt riktning då på Bilprovningen i alla fall. Mvh Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.