|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyligen hämtat hem en M3 Cabrio -06 från Tyskland (reg.- och kontrollbes. igår!) och till den köpt en Hardtop på Blocket här i Sverige . Säljaren av bilen sa att den var förberedd för hardtop men så är inte fallet. Om jag söker på nätet, så kan jag hitta en "adaptersats" för $128. (Länk Vid fråga till BMW anges priset till 4 540 kr för de delar som behövs, vilket ju är en betydande prisskillnad. Vad gäller? Vilka grejer behöver jag? Vad ska det kosta? Var kan jag köpa "billigt och bra"? Mvh / Stephan | |
|
Hej! På min min e36cab är det i princip bara två "hål" som behövs - de sitter där C-stolen normalt är dvs i höjd med nackstöden i längsled på bilen - i dessa hål går piggar ner från hardtoppen som man vrider fast med bajonettfattning. MItt fram på handtoppen - vid innerbackspegeln så finns det tredje vridhandtaget som fäster hardtoppen. Vet faktiskt inte helt säkert hur elbakrutan och innerbelsyningen i hardtoppen strömförsörjs men jag har en knapp till elbakruta i instrumentpanelen och den funkar som vanligt med ht på och med tygtak = plastbakruta har den knappen ingen funktion - vet inte om e46 har glasruta med värme i till tygsuffletten också. Kanske strömförsörjningen går genom bajonett-tapparna som fäster HT:n. Smart i så fall. För att dölja bajonetthandtagen/vreden så följer det med två täckluckor i innertakets färg som döljer de infällda handtagen. Men som sagt så är det troligen bara de två extra hålen du behöver för att få fast HT:n och lite mera el-kablage om elbakruta och innerbelysnignen bak ska funka. Vet inte vad det kan kosta för min var HT-förbered och hade HT med på köpet. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.