|
|
|
|---|---|
|
Har köpt H&R fjädrar till min M3 e92, 2,5 cm bak 1,5 cm fram. Vad kostar det att få arbetet gjort på en verkstad? Kollade på Mekonomen och det kostade 6000 kr det lät väldigt dyrt, eller vad säger ni? Fram 750 kr bak och 5250 kr (enbart arbetstimmar) Kan man göra det själv? är det svårt /Sebastian | |
| Vet inte om det skiljer så mkt mellan E92 och E60, men på en E60 XI så bytte jag fram och det var ju inga konstigheter alls. Som på en volvo. | |
| Gjorde det själv på min m3 e92 inga problem.. | |
|
Tack för svar, @drawls, som jag förstod det på verkstaden är det lite mer komplicerat att byta fram än bakt, stämmer det? Hur lång tid tog det för dig? /Basse |
|
| Är några år sedan jag gjorde det men vill minnas att det var väldigt simpelt... kan det tagit ca 90 minuter kanske? | |
fredde 7 |
Kanske är det så att hatthyllan måste väck(är så på en del bilar) Har du då elgardin mm så tar det sin lilla tid. Sedan ska en hjulinställing till för kanske en tusenlapp... 6000kr är dyrt men kanske inte helt orimligt ändå. |
|
Länk Verkar inte vara svårt alls! Jag går i samma tankar att sänka med H&R. 6000 för att få det gjort var mycket mer än jag trodde. |
|
|
Det tycker jag också, tack för länken! /Sebaastian |
|
|
Bytte själv, gick på 2 timmar. Inte så svårt, skönt att spara 6000 kr Nu får det bli en bmw performance mocaratt istället för stålarna :) |
|
|
OK, bra jobbat! Några tips som du kan ge? Eller något som är bra att tänka på? Hur gjorde du? Sjukt sugen på fixa sänkningen också. Inte särskilt sugen på att misslyckas dock :-) |
|
| Blir det inte konstigt stuk om du sänker 2,5 bak och 1,5 fram? Jag sänkte min tvärom :) | |
|
@interlagos: Jag kollade på länken du skickade. sen så hade jag alla rätta vertygf som jag lånade av en vän, vilket underlättade. vi var 2 personer som böt, vilket underlättade väldigt mycket då man ska höja /sänka bilen nå/skruva från olika håll. Så se till att ha rätt verktyg och en bra lyft samt var 2 personer. @m3aa: sänkte bilen 2,5 fram så klart, var lite trött när jag skrev tidigare inlägg :) Blev stor skillnad och kul att fixa det själv! |
|
|
Kanon! Tack för info! Jag är sjukt sugen men jag drar mig lite för att göra det själv och misslyckas samtidigt som jag väldit gärna vill få det gjort och kan tänka mig hur skönt det måste kännas att ha gjort det själv! |
|
|
När jag köpte min kärra va den sänkt 5 cm runt om, riktigt snyggt. Alla bilar borde sänkas ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.