AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.214

Fjärrstyrd timer för utomhus bruk

mg
60
mgorgis
525iA Touring -06 E61
Letar efter en fjärrstyrd time för användning med motorvärmaren. Det jag hittar har fjärrstyrning men ingen timer funktion. Nån som vet?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Varför behöver du både fjärrstyrning och timer?
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Google är din vän:

Claes-Ohlsson

36-2348 Extra mottagare för utomhusbruk IP44 max 3680W 79:-

36-2349 Extra fjärrkontroll med timerfunktion (70 meter) 199:-

Skönt med timern inbyggd i fjärren så du slipper gå ut för att programmera om.. :-)

Lycka till!
Pr
1.031
Profossen
Sorry för kvadrupelpost, sitter bakom en Defcon-1 brandvägg.. :-(
Nexa har också fjärrstyrd timerfjärr och IP44 klassade uttag. Länk

Länk
mg
60
mgorgis
525iA Touring -06 E61
Profossen: Dem där är för inomhusbruk, min bil brukar stå utomhus ;-)
Google is not always your friend :D
Pr
1.031
Profossen
JULA: "Extra mottagare för UTOMHUSbruk... IP44"...

Du ska alltså inte titta på den första mottagaren du får upp på sidan utan på extramottagaren 36-2348. Den är utomhustypad. :)
mg
60
mgorgis
525iA Touring -06 E61
Länk
Det står "för inomhusbruk" och knappen o röda lampan ser inte alls ut att vara täta! va gäller själva mottagaren, har den timer eller är timerfuktionen något som finnsi själva fjärrströmbrytaren?
Pr
1.031
Profossen
Klicka upp länken.
Titta i listan till höger på sidan
Där, på rad 4: extra mottagare för utomhusbruk...ip44 (ser inte ut som inomhusdosan)
Timern är inbyggd i fjärren. Du står inne i värmen, håller fjärren i handen och programmerar den.
Antingen av/påslag du programmerat via fjärren, eller via direkt av/påslag från fjärren.

Skriv om du slår till, lurar på att köpa en till jobbet... /mvh
mg
60
mgorgis
525iA Touring -06 E61
du har helt rätt, det är rad 4 o det står utomhus o den ser ut att vara för utomhusbruk, men läser man i beskrivningen så står det inomhusbruk men det kanske står fel isf
mg
60
mgorgis
525iA Touring -06 E61
Nu har jag köpt en 36-2348 och en 36-2349 det var extrapris t.o.m imorgon och det fungerar väldigt bra med väldigt bra räckvidd. Hade dock velat ha någon sorts bekräftelse från brytaren till fjärren så man ser att den t.ex. slog av eller på men om jag gör det typ på morgonen från sovrumsfönstret på övreplan så jag jag den röda lampan på fjärrbrytaren :-) helt nöjd
mg
60
mgorgis
525iA Touring -06 E61
Kane: timer är bra ifall man vill att den startar o stänger av när man programmerat den, t.ex. om man inte är där för att trycka på knappen, fjärrstyrningen är för att starta eller stänga av dem tider annat än det man programmerat, t.ex. om jag ställer den att starta kl 7 på morgonen (då jag vaknar) men råkar vakna en timme tidigare då kan jag aktivera den manuellt ;-)
Pr
1.031
Profossen
Kul att det verkar fungera och att du är nöjd!

Får slå till på en sådan där då, billigt och bra samt att C-O ligger 200 meter från hemmet :-) Tack för att du uppdaterade!

Hur är räckvidden på fjärren? Vill kunna stå och blippa igång den inomhus så att mina kollegor ser isen smälta på rutorna samtidigt som deras bilar ser ut som snöhögar, moahaHAA! ;-)
mg
60
mgorgis
525iA Touring -06 E61
Profossen: om du vill köpa så går erbjudandet ut idag 15/11. Jag testade genom en innervägg + en yttervägg från övreplan och det fungerade. Det står 70m i specen, fri sikt förutsatt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.