AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.992

Jag vill veta vilket företag i Swerige är best på att trimma bmw 335i mvh.

Jag vill veta vilka är besta på att trimma bmw 335i i Swerige

mvh. james
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Att trimma en 335 är inte speciellt svårt, vilken verkstad som helst kan montera delarna åt dig, mjukvaran är inga problem att ordna själv. Hur långt vill du gå? Steg 1, 2, 3??

BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Lite märkligt att frågan ligger under styling, men om vi pratar om att trimma motorn så har jag väldigt stort förtroende för Stertman i Nynäshamn. Dock skall man vara medveten om att de är ganska dyra.

Sen tycker jag som Carlee att det är bättre att fixa mjukvaran själv.

Men första frågan måste vara vad du vill ha ut av bilen? Vill du bara ha lite mer flås och problemfri bil eller skall du bygga Sveriges vassaste 335a?

Har du någon budget?

/DJ
Bmw Performace är det bästa som finns för Bmw Bilar
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Ja om man vill lägga ner en massa pengar på nått som knappt ger nån effekt och dessutom riskerar att överhetta motorn när man vill ösa på lite en extra varm sommardag så ja. För oss andra finns det en uppsjö med mycket prisvärda eftermarknadsgrejer som funkar aldeles utmärkt.

Hej

Först vill jag be om ursäkt att jag inte svarade tidigare och vill tacka er för era svar på min fråga.
Carlee82 @ var skaffar man mjukvaran? Du säger att det inte är svårt att ordna det men jag har ingen aning hur man gör. Därför hade jag varit tacksam om du förklarar hur går det till att ordna mjukvaran. Hur mycket kostar steg 1,2, 3?

Vad tycker ni om "Its fun" eller "Schmiedmann" ?
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Cobb är vanligast och enklast just nu, finns massor av kunskap om den. ESS kör jag själv, bilen går riktigt bra med den men utvecklingpotentialen är mindre. Stertman jobbar med Giac, där får du allt fixat åt dig (men till ett lite högre pris). Dessa tre är nog de mjukvaror jag skulle överväga i dagsläget. Man kan även köpa piggys, då är det burger eller proceed som gäller.

Mjukvara som du själv fixar laddar du enkelt in via ODB2 uttaget som sitter vid förardörren.

Till detta kan du plocka på med bättre hårdvara så som downpipes, intercooler och bättre luftintag.

Vill du ha mera krut än så får du börja kolla på större turbos E85 eller meth kit.

/DJ
Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Precis som DJ säger så är Cobb en av de bästa mjukvarorna, dessutom både billig och väldigt enkel att använda. Skaffa också en större intercooler sen är bilen raceready inför sommaren, kommer ge nästan 400hk till ett klart överkomligt pris! Rekomenderar att du köper allt i USA t.ex här Länk borde kosta 1500-1700$ plus frakt.

Ca
1.442
Carlee82
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
...och jag hade inte ens funderat på att köpa trimgrejer hos varken Schmeidmann eller Itsfun.

Tackar för era svar, men finns någon verkstad som kan beställa åt mig grejerna från Usa och installera det åt mig.
mvh.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Vart bor du någonstans? Om du anlitar en verkstad som är återförsäljare kan de ordna det mesta till dig, annars är det väldigt lätt att själv gå in och beställa från USA och sedan be en verkstad installera åt dig.
Jag bor i Alingsås, men vet inte vilken verkstad sysslar med att beställa och fiksa grejerna åt mig.
Visa användare
519
OB
335i touring (700hp+) - SÅLD
Varför beställer du inte på egen hand? Finns inte många verkstäder som lägger en enstaka beställning för att få hit sådana delar från USA vad jag känner till.

Beställ IC och DP själv från USA hur enkelt som helst. Sen hittar du på en vettig bilmek i ditt område och ber dom montera prylarna om du inte vill greja själv.

Jag ska själv montera ny IC och DP på min bil bara grejerna kommer hem, ska tillägga att jag aldrig har gjort det förut men har tillgång till lyft så ett knippe tålamod så ska det nog gå bra.
Tackar för era svar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.