AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
3.166

Hur blir jag av med airbaglampa pga nackstöd med dvd. HJÄLP

sw
1
swass
X6 -08
Har köpt en bmw x6 -08 med integrerade dvd spelare i nackstöden. Problemet är att detta har lett till att airbaglampan lyser. Går detta att komma runt eller måste jag bita i det sura och köpa orginal nackstöden? JÄTTE tacksam om det finns någon som skulle kunna ge mig bra tips eller som vill hjälpa mig fixa detta gentemot betalning. Gärna i västra götaland.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Du får nog föklara dig lite bättre. har du köpt en X6 med lysande airbaglampa ? Eller har du lyckats tända lampan själv vid montage av nackstöden ?? vad är det som saknas i de nackstöd som är monterad nu istället för de som satt original från fabrik.

Möjligheten finna ju att koda bort vissa bitar i airbagsystemet om de inte finns i bilen längre.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
x5
1
x5 ägare
Bmw x5--06
Hej Hasso

Kan du hjälpa mig då jag har en BMW X5 E70 och har nackstöd med inbyggd airbag och nu vill demontera dessa p.g.a jag ska eftermontera nackstöd med inbyggd dvd och vill programmera bort dessa men vill naturligtvis att resterande airbags fungerar.

Enligt BMW lätt dom tveksamma till att programmera bort nackstöden enbart, de menade att det inte går!? Fast jag står fast vid mitt ord att det måste gå. Vad jag förstod så skjuter den airbagen framåt som för mig lätt lite konstigt vid en krock men men så är det.

Hur går det då när man har en framåt vänd barnstol mer reglerbart höj och sänk bar rygg vid eventuellt kollision? Eller som vi har haft spännen för nackmonterade DVD som går att köpa på marknaden?
En liten notering bara.

Men åter vist måste det gå att programmera bort enbart nackstöden och få resterande kuddar att fungera!?

Tacksam för svar.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Visste inte att det fanns airbag i nackstöden, låter skumt, skulle vara intressant att veta varför man har dom där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.